شناسهٔ خبر: 51099781 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پس از ۲۲ روز

بررسی ابعاد حمله تروریستی به خانه نخست وزیر عراق

مشاور امنیت ملی و رئیس کمیته تحقیقاتی عراق در کنفرانسی در بغداد، جزییات حمله تروریستی به خانه نخست وزیر این کشور را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از بغداد؛ کمیته تحقیقاتی عراق در خصوص بررسی ابعاد حمله تروریستی به خانه نخست وزیر این کشور، گزارش اولیه خود را بدون اشاره به نام عاملان این حمله تروریستی رسانه‌ای کرد.
«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و رئیس کمیته تحقیقاتی در کنفرانسی ویژه در بغداد جزئیات عمومی این حمله تروریستی را تشریح کرد.
مشاور امنیت ملی عراق و رئیس کمیته تحقیقاتی گفت: این حمله توسط دو پهپاد ساخت محلی که حامل دو بمب بودند صورت گرفت و در لحظه حمله، مصطفی الکاظمی در منزل بود. یکی از بمب‌ها در حیات منزل منفجر شد و دومین بمب روی پشت بام خانه پیدا شد و منفجر نشد.
وی افزود: در پی این حمله تروریستی قرار شد، یگان ویژه مواد منفجره قبل از منفجر کردن بمب کشف شده در محلی امن، از بمب انگشت نگاری کنند، ولی این کمیته این کار را نکرده بود؛ در نهایت به دستور نخست وزیر، دو مقام عالی یگان مواد منفجره از جمله سرلشگر «صباح الشبلی» رئیس دستگاه مواد منفجره بازداشت شدند.
الاعرجی با اشاره به اینکه محل پرواز پهپاد‌ها را در شمال شرق بغداد ردیابی کرده ایم از گروه‌های مختلف و آحاد ملت خواست اگر اطلاعاتی در مورد عوامل این حمله در اختیار دارند به ما گزارش کنند.
رئیس کمیته تحقیقاتی عراق همچنین افزود: اگر احساس کنیم برای رسیدن به عوامل این حمله تروریستی نیازمند کمک و همکاری کشور‌های دوست و همسایه است، حتما این کار را خواهیم کرد، ولی در حال حاضر به این امر نیازی نیست.

<div id="video-display-embed-code_7314233"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3291247/7314233?width=350&height=250"></script></div>

گفتنی است ساعت ۲ و ۲۴ دقیقه بامداد یکشنبه (۱۶ آبان) برابر با ۲ و ۵۴ دقیقه به وقت تهران و بنا به گفته مقام‌های مسئول امنیتی عراق سه پهپاد هجومی به محل سکونت نخست وزیر عراق حمله کردند. در لحظه حمله، مصطفی الکاظمی در منزل نبود.
رئیس جمهور عراق و گروه‌های سیاسی در پیام‌های جداگانه این حمله تروریستی را با هدف به هرج و مرج کشاندن عراق توصیف کردند.

نظر شما