شناسهٔ خبر: 51096194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عراق نتایج اولیه تحقیقات حمله به منزل الکاظمی را اعلام کرد/ الاعرجی: حمله با ۲ پهپاد انجام گرفت

مشاور امنیت ملی عراق در تشریح جزئیات مربوط به حمله ادعایی به منزل مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که این حمله با استفاده از دو فروند پهپاد صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق شامگاه دوشنبه در یک نشست خبری به تشریح جزئیات مربوط به حمله ادعایی به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور پرداخت و گفت که «این حمله با استفاده از دو فروند پهپاد و با شلیک دو پرتابه انجام گرفته است».

وی در ادامه تأکید کرد که «گزارش کمیته تحقیق درباره حمله به منزل الکاظمی نشان می‌دهد که یکی از دو پرتابه شلیک شده بر بام منزل الکاظمی و دیگری به حیاط آن اصابت کرده است».

الاعرجی افزود: «یکی از این دو پرتابه شلیک شده، منفجر شد ولی دومی منفجر نشد. ما مختصات هواپیمایی که منزل الکاظمی را هدف قرار داده است، به دست آوردیم».

وی اضافه کرد: «پرتابه دومی که بر بام منزل نخست وزیر اصابت کرد، روز دوم پس از حادثه کشف شد. حمله به منزل الکاظمی با شلیک دو پرتابه نشان می‌دهد که عاملان قصد کشتن او را داشتند».

الاعرجی خاطر نشان کرد: «ما تعجب کردیم از اینکه دو گروه ضد انفجار، پرتابه‌ها را بدون گرفتن اثر انگشت منفجر کردند. کمیته تحقیق تصمیم گرفت اعضای دو گروه مسؤول انفجار پرتابه‌ها را زندانی و به وزارت کشور منتقل کند».

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد: «رادار به دلیل اینکه یکی از پهپادها در ارتفاع بسیار پایین پرواز می‌کرد، نتوانست آن را رصد کند».
وی افزود: «ما به روند تحقیق مطمئن هستیم و نخست وزیر از کمیته خواسته‌ که از تفسیر شخصی خودداری کند».

الاعرجی گفت: «ماده منفجره از سیفور و پهپاد مونتاژ و بومی بوده و مواد منفجره نیز ساخت داخل و سبک وزن بوده‌اند».

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: «ما مشخصات تأیید شده و دقیقی درباره مکان برخاستن دو پهپاد و فرود آمدن آنها را در اختیار داریم».

الاعراجی عنوان کرد: «ما از نخست وزیر اسامی بازدیدکنندگان دفترش را در ۱۰ روز گذشته قبل از حمله به خانه اش خواستار شدیم».

مشاور امنیت ملی عراق همچنین تأکید کرد که «گزارش‌های بعدی در مورد تحقیقات ترور نافرجام نخست وزیر عراق متعاقبا اعلام خواهد شد».

وی با بیان اینکه کمیته تحقیق در حال انجام وظایف خود بدون هیچ گونه فشاری است، اظهار کرد که کمیته مزبور تاکنون هیچ شخص یا گروهی را متهم نکرده است و تحقیقات درباره حمله به منزل الکاظمی به زمان بیشتری نیاز دارد.

قاسم الاعرجی تأکید کرد که کمیته تحقیق تاکنون از هیچ طرف خارجی کمک نگرفته است؛ اما می‌توان از تلاش کشورهای دوست و برادر برای افشای حقیقت استفاده کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در ادامه خاطرنشان کرد: «ما سرنخ‌های مهمی برای رسیدن به حقیقت داریم ولی باید زمان کافی برای تحقیق در نظر گرفته شود، تا به صورت دقیق انجام گیرد».

وی تأکید کرد که «یکی از دو پهپادها در داخل مونتاژ شده و پرتابه از پوشش پلاستیکی ساخته شده بود».

تیم تحقیقات مشترک سازمان اطلاعات عراق و آژانس اطلاعات این کشور تحقیقات درباره این حمله را برعهده دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما