شناسهٔ خبر: 51099634 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه عصررسانه | لینک خبر

اخبار ستون

صاحب‌خبر - توسط دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات: بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات با حضور در مرکز تخصصی مانیتورینگ همراه اول، در جریان ظرفیت‌ها و بسترهای توسعه یافته و نقش هر کدام در غنی‌سازی پروژه شبکه ملی اطلاعات قرار گرفت. به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح روز ۸ آذر ۱۴۰۰، علی اصغر انصاری، دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات با حضور در ساختمان ستاره ونک تهران از «مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول» بازدید کرد که در جریان آن، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه رئوس فعالیت های این مرکز را تشریح کرد و به ارائه آخرین دستاوردهای فنی و وضعیت ترافیکی سکوهای دیجیتال همراه اول پرداخت. شرح ساختارها و بدنه فنی پلتفرم های دیجیتالی نظیر «شاد» به عنوان بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور که از منظر ترافیکی توانست در مدت زمان کوتاهی از فعالیت خود از منظر ترافیکی رقبای خارجی خود مانند واتساپ را پشت سر بگذارد، سوپراپلیکیشن «روبیکا» که قادر به پاسخگویی اغلب نیازهای کاربران اعم از سرویس های پیام رسانی تا خدمات پرداخت و همچنین سرویس فیلم و سریال است و همچنین «ذره بین» به عنوان جویشگر-مرورگری که به دنبال خلق تجربه ای متفاوت در وبگردی برای کاربران و تسهیل دسترسی به سرویس ها و اطلاعات دنیای وب است در این بازدید ارائه شد. علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات نیز ضمن گفت و گو و پرسش از متولیان و توسعه دهندگان هر کدام از این پروژه ها پیرامون جزییات آنها، در جریان ترافیک هر کدام از این سرویس ها قرار گرفت و از تلاش های جوانان و متخصصان نخبه اپراتور اول تلفن همراه کشور بابت خلق سرویس های کاربردی تشکر کرد. گفتنی است، با توجه به نقش مهمی که دیتاسنترها در توسعه شبکه ملی اطلاعات و اجزای اصلی آن دارند، سگمنت تخصصی مانیتورینگ بر لحظه دیتاسنترهای همراه اول در تهران و خارج از پایتخت نیز در معرض نمایش گذاشته و ظرفیت هر کدام و قابلیت هایی که در میزبانی از سرویس های کاربردی و بومی کشور دارند تشریح شد. در چتهای گروهی و فردی؛ واتس اپ ویژگی جدیدی را برای قابلیت واکنشها به پیام توسعه می دهد واتس اپ از چند ماه قبل کار روی قابلیت جدید «واکنش ها» (Reactions) را آغاز کرده است. اکنون گزارشی جدید نشان می‌دهد این اپ مشغول ارتقای قابلیت مذکور است. به نقل از «۹ تا ۵ مک»، به نوشته وب سایت WABetainfo این قابلیت در چت های فردی و گروهی ارائه می‌شود و همه می‌توانند با نگاه کردن به تب اطلاعات واکنش، ببینند چه کسی به پیام واکنش نشان داده است. واتس اپ ویژگی جدیدی را برای قابلیت واکنشها به پیام توسعه می دهد در یک اسکرین شات منتشر شده، به راحتی می‌توان تمام واکنش‌ها به یک پیام را در دو تب مختلف و ای موجی‌های مخصوص به کار رفته را دید. این بدان معنا است که کاربران می‌توانند با یک کلیک همه افرادی که در یک گروه چت به پیام واکنش نشان داده‌اند را ببینند. واتس اپ ویژگی جدیدی را برای قابلیت واکنشها به پیام توسعه می دهد وب سایت مذکور اشاره می‌کند کاربران می‌توانند نسبت به یک پیام خاص یکبار واکنش نشان دهند و البته واکنش‌ها نیز محدود به ۶ ای موجی است. در حال حاضر این قابلیت شامل واکنش‌های «پسندیدن»، «دوست داشتن»، «خندیدن»، «تعجب کردن»، «غمگین شدن» و «تشکر کردن» است. ویژگی مذکور هنوز در حال توسعه است و مشخص نیست چه زمان عرضه می‌شود.

نظر شما