شناسهٔ خبر: 51099523 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی هفتمین توپ‌طلا را برد+ عکس

امشب در شهر پاریس پایتخت فرانسه، نشریه فرانس‌فوتبال جوایز بهترین‌های سال ۲۰۲۱ را اهدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مراسم توپ‌طلای فرانس‌فوتبال امشب در سالن زیبای «تئاتر دو شاتله» شهر پاریس برگزار می‌شود و بهترین‌های سال جوایزشان را تحویل خواهند گرفت.

نشریه فرانس‌فوتبال طی توئیتی اعلام کرد که امشب ۲ جایزه جدید اهدا خواهد شد. برخی از رسانه‌ها مدعی شدند ممکن است امشب ۲ توپ‌طلا برای سال ۲۰۲۰ به روبرت لواندوفسکی و برای سال ۲۰۲۱ به لیونل مسی اهدا شود، ولی پس از ساعاتی مشخص شد که این ۲ جایزه جدید جوایز بهترین باشگاه سال و بهترین گلزن سال هستند.

ساعاتی قبل از شروع رسمی مراسم، فرانس‌فوتبال رده‌بندی بهترین فوتبالیست‌های سال ۲۰۲۱ را از آخر به اول اعلام کرد.

 

عنوان بیست‌ونهم به طور مشترک به سزار آسپیلیکوئتا مدافع اسپانیایی چلسی و لوکا مودریچ هافبک کروات رئال‌مادرید رسید. عنوان بیست‌وششم هم به طور مشترک به سه بازیکن رسید؛ روبن دیاس پرتغالی از منچسترسیتی، نیکولو بارلا ایتالیایی از اینتر و جرارد مورنو اسپانیایی از ویارئال.

 

 

نفر بیست‌وپنجم هم فیل فودن هافبک انگلیسی منچسترسیتی بود. رده بیست‌وچهارم به پدری پدیده فوتبال اسپانیا و بارسلونا رسید. هری کین ستاره تاتنهام و کاپیتان تیم ملی انگلیس هم در رده بیست‌وسوم ایستاد. لائوتارو مارتینس مهاجم آرژانتینی اینتر و برونو فرناندس هافبک پرتغالی منچستریونایتد هم رده‌های بیست‌ودوم و بیست‌ویکم را به خودشان اختصاص دادند.

ریاض محرز ستاره الجزایری منچسترسیتی در رده بیستم جای گرفت. جایگاه نوزدهم به میسون مانت هافبک جوان چلسی رسید. سیمون کیائر مدافع تیم ملی دانمارک و میلان در رده هجدهم ایستاد. رده هفدهم هم جایگاهی بود که لوئیس سوارس مهاجم باتجربه اروگوئه‌ای اتلتیکومادرید در آن قرار گرفت. رتبه شانزدهم جایگاه نیمار ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن بود.

رحیم استرلینگ بازیکن انگلیسی منچسترسیتی در رده پانزدهم ایستاد. رده چهاردهم جایگاه لئوناردو بونوچی مدافع کهنه‌کار تیم ملی ایتالیا و یوونتوس بود. جورجو کیلینی زوج بونوچی در مرکز دفاعی تیم ملی ایتالیا و یوونتوس در رده سیزدهم جای گرفت. روملو لوکاکو ستاره بلژیکی خط حمله چلسی دوازدهم شد. ارلینگ هالند مهاجم جوان نروژی دورتموند هم رده یازدهم را به خودش اختصاص داد.

 

از حدود ساعت ۲۱:۳۰ هم به تدریج مهمانان مراسم توپ‌طلا وارد سالن «تئاتر دو شاتله» شدند تا برای شروع این مراسم آماده شوند. روبرت لواندوفسکی همراه همسرش آنا و مدیران بایرن‌مونیخ روی فرش قرمز گام برداشت. حدود نیم ساعت بعد هم لیونل مسی همراه فرزندانش و همسرش آنتونلا به سالن دو شاتله آمدند.

پس از شروع رسمی مراسم از ساعت ۲۳ اولین جایزه به پدری هافبک بارسلونا و تیم ملی اسپانیا تعلق گرفت. این بازیکن ۱۹ ساله، جایزه کوپا که به بهترین بازیکن جوان سال تعلق می‌گیرد را به خودش اختصاص داد. جود بلینگام هافبک تیم ملی انگلیس و دورتموند در رده دوم و جمال موسیالا هافبک تهاجمی تیم ملی آلمان و بایرن‌مونیخ در رده سوم ایستادند.

جایزه بهترین مهاجم سال ۲۰۲۱ که جایزه جدیدی بود را روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ برد. لِوا موفق شد در این سال رکورد گلزنی گرد مولر در بوندس‌لیگای آلمان را هم بشکند.

پس از اهدای جوایز بهترین بازیکن جوان و بهترین مهاجم، نفرات بعدی برتر اعلام شد. جانلوئیجی دوناروما سنگربان تیم ملی ایتالیا و پاری‌سن‌ژرمن نفر دهم شد و در جایگاه نهم هم کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن قرار گرفت.

جایزه بهترین دروازه‌بان سال موسوم به جایزه یاشین به جانلوئیجی دوناروما سنگربان تیم ملی ایتالیا و پاری‌سن‌ژرمن رسید که همراه تیم ملی کشورش قهرمان یورو ۲۰۲۰ و بهترین بازیکن این جام هم نام گرفت. ادوارد مندی سنگربان سنگالی چلسی در رده دوم قرار گرفت و یان اوبلاک اسلوونیایی که در اتلتیکومادرید بازی می‌کند سوم شد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از مراسم توپ‌طلای ۲۰۲۱/ مسی یا لواندوفسکی؟

پنجمین بازیکن برتر سال انگولو کانته ستاره فرانسوی چلسی شد. کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال‌مادرید در رده چهارم ایستاد. جورجینیو هافبک ایتالیایی چلسی که همراه تیم‌های باشگاهی و ملی‌اش قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و یورو ۲۰۲۰ شده هم در رده سوم ایستاد.

جایزه بهترین تیم سال که جایزه‌ای جدید هم بود به تیم چلسی تعلق گرفت که با هدایت توماس توخل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. تیم زنان چلسی هم در سوپرلیگ زنان انگلیس به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن و سابق بارسلونا که در این سال همراه تیم ملی کشورش به قهرمانی کوپا آمریکای ۲۰۲۱ هم رسید، برای هفتمین مرتبه توپ‌طلا را به افتخاراتش اضافه کرد.

نظر شما