شناسهٔ خبر: 51098453 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

آخرین اخبار از کرونای اومیکرون

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: اومیکرون دارای تعداد بی سابقه‌ای از جهش‌هاست و برخی از آنها به دلیل تاثیر بالقوه بر مسیر همه گیری نگران کننده هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اسکای نیوز، سازمان بهداشت جهانی امروز(دوشنبه) نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ بسته به ویژگی های سویه اومیکرون و تبعات وخیم ناشی از آن هشدار داد و یادآور شد: ارزیابی خطر کلی جهانی به دلیل سویه اومیکرون بسیار بالاست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شفقنا، بهداشت جهانی امروز(دوشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: افزایش تعداد جهش ها در اومیکرون بی سابقه است و برخی از آنها در خصوص تاثیر احتمالی روی مسیر این همه گیری نگران کننده است. ارزیابی خطر جهانی مربوط به اومیکرون و احتمال شیوع ابتلا به این سویه در سطح جهانی بالاست.

این سازمان ۱۹۴ کشور عضو این سازمان را به تسریع در واکسیناسیون گروههای  دارای اولویت با واکسن های کووید ۱۹ دعوت کرده و ابتلای افراد واکسینه شده به سویه جدید را محتمل اما محدود دانسته است.

بهداشت جهانی همچنین در بیانیه خود از کشورهای عضو خواسته است برای رسیدن به درک بهتری از احتمال غلبه اومیکرون بر واکسن ها و ایمنی کسب شده پس از ابتلا به کووید ۱۹ بیشتر تحقیق کنند و یادآور شده است که در قبال قدرت این سویه برای غلبه بر سیتم ایمنی بدن اطمینان زیادی وجود ندارد.

سازمان بهداشت جهانی در پایان تاکید کرده که تاکنون هیچ مورد فوتی ناشی از اومیکرون گزارش نشده است.

نظر شما