شناسهٔ خبر: 51092827 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طراحی اپلیکیشن آیدیا با هدف خود مراقبتی بیماران دیابتی و فشار خون

معاون مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت‌ گفت: اپلیکیشن آیدیا با هدف خود مراقبتی بیماران دیابتی و فشار خون در وزارت بهداشت طراحی شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا مهدوی معاون مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت‌ در گفت و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به لزوم مراقبت های روتین توسط بیماران دیابتی در کشور اظهار کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا ما به بیماران دیابتی توصیه کرده ایم تا به پزشک برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به بیماران کرونایی مراجعه نکنند.

او ادامه داد: برای خود مراقبتی بیماران دیابتی و حتی فشار خون در دوران کرونا اپلیکیشن آیدیا  طراحی شده است. در این اپلیکیشن موارد روتین که باید توسط بیماران دیابتی کنترل شود به خوبی در این اپلیکیشن آورده است. بیماری های غیر واگیر در پسا کرونا یکی از مشکلات جدی حوزه سلامت در تمام کشور ها و از جمله ایران محسوب می شود.

معاون مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت‌ بیان کرد: این اپلیکیشن مخصوص بیماران دیابتی است که هر هفته باید توسط پزشک معاینه و ویزیت شوند. این نرم افزار توسط کارشناسان تغذیه و متخصصان طراحی شده و این اپلیکیشن کاملا رایگان است و به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

مهدوی افزود: اطلاعات لازم در خصوص تنظیم قند خون در افراد و به ویژه سالمندان در این طرح بارگذاری شده است. اگر پزشک متخصص و بیمار این اپلیکیشن را نصب کرده باشند با یکدیگر توانایی ارتباط را خواهند داشت. در صورت اجازه بیمار پزشک معالج می تواند به اطلاعات بیمار دسترسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما