شناسهٔ خبر: 51092412 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با تاکید بر سیاست ثابت کشورش در قبال فلسطین

بشار جعفری: اقدامات برای حضور سوریه در نشست سران عرب خوب پیش می‌رود

زینب غلامی

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که تحرکات دیپلماتیک برای حضور دمشق در نشست آتی سران عرب در الجزایر خوب پیش می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الوطن سوریه، بشار جعفری، معاون وزیر خارجه سوریه درباره امکان حضور این کشور در نشست آتی سران عرب در الجزایر گفت: ما این مساله را پیگیری می‌کنیم و تحرکات دیپلماتیک مستحکم و قوی در مسیر درست وجود دارد.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که احتمالا سوریه در نشست سران عرب در مارس ۲۰۲۲ حضور داشته باشد.

تبون گفت: امیدواریم نشست آتی سران عرب نقطه آغاز جدیدی برای همکاری عربی باشد. این نشست فراگیر خواهد بود و به تفرقه عربی دامن نمی‌زند.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب از زمان آغاز بحران در ۲۰۱۱ به حالت تعلیق درآمده است.

از سوی دیگر بشار جعفری اظهار کرد: از اصول سیاست خارجه سوریه حمایت قوی از مساله فلسطین است در واقع مساله فلسطین همان مساله سوریه است.

او در مراسمی در سفارت فلسطین در دمشق به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین گفت: از ابتدای مساله فلسطین این مساله ثابت سیاست خارجه ماست. هیچ ضرورتی برای تاکید مجدد بر این موضع نیست مگر در مناسبت‌هایی مثل امروز.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل خود به پایتختی قدس شرقی با تضمین بازگشت آوارگان طبق قطعنامه ۱۹۴ مصوب سال ۱۹۴۸ حمایت می‌کند و این مساله جای بحث یا چشم پوشی ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما