شناسهٔ خبر: 51076878 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال| جدال پیش‌دربی سرخابی‌ برابر خوزستانی‌ها/ سپاهان به دنبال شکار نساجی در نقش جهان

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته ماقبل دربی دیدارهای مهمی را برابر حریفان خوزستانی برگزار خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری پنج دیدار در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود و تیم‌های مدعی سپاهان، استقلال و پرسپولیس با حریفان خود رودررو خواهند شد.

پیکان - گل‌گهر سیرجان

تیم‌های پنجم و ششم جدول رده‌بندی در جدالی ۶ امتیازی به مصاف یکدیگر می‌روند. پیکان با ۱۱ امتیاز و گل‌گهر با ۱۰ امتیاز وارد زمین می‌شوند و هر دو تیم تلاش خواهند کرد تا در این مسابقه برنده شوند. خودروسازان با حضور مجتبی حسینی در رأس کادر فنی به دنبال رقم زدن اتفاقی بسیار خوب هستند و برای آنکه از مسیر موفقیت خارج نشوند باید در خانه به پیروزی برسند. در مقابل امیر قلعه‌نویی که هنوز محروم از نشستن روی نیمکت تیمش است، برای آنکه تیمش را پس از چهار تساوی متوالی در مسیر پیروزی قرار دهد چاره‌ای جز برتری در خانه پیکان ندارد. تیم برنده این مسابقه گام بلندی به سوی پیشرفت بر خواهد داشت.

صنعت نفت آبادان - استقلال

دو تیم در شرایط متفاوتی مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. استقلال با ۱۲ امتیاز در رتبه سوم ایستاده اما در سه بازی اخیر به تساوی برابر رقبا رضایت داده و در دیدار ماقبل دربی تلاش خواهد کرد تا بتواند در خارج از خانه برنده شود. در سمت مقابل صنعت نفت تنها ۴ امتیاز دارد و در رتبه پانزدهم ایستاده است. از زمان بازگشت علیرضا منصوریان وضعیت زردپوشان آبادان بهتر شده، البته هفته قبل این تیم مقابل پرسپولیس بازنده شد اما در مجموع شکل بازی صنعت نفت بهتر شده است. فرهاد مجیدی هیچ‌گاه نتوانسته برابر منصوریان در قامت سرمربی برنده شود و تنها دیدار فصل گذشته بازیکنان سابق استقلال با تساوی به پایان رسید. این بار هر دو مربی نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز دارند تا بتوانند شرایط تیم‌شان را در جدول بهبود بخشند.

سپاهان - نساجی مازندران

زردپوشان دیار نصف جهان با ۱۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و برای تداوم جایگه خود باید در ورزشگاه نقش جهان برابر نماینده مازندران برنده شوند. نساجی مازندران با ۶ امتیاز در رتبه دوازدهم جای دارد. شاگردان ساکت الهامی برابر تیم‌های مدعی پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان بازی کرده‌اند و قرعه سخت این تیم در هفته هفتم مقابل سپاهان است. نساجی اگر موفق به متوقف کردن صدرنشین لیگ برتر شود گام بلندی به سوی آینده برداشته است. در سوی دیگر زمین شاگردان محرم نویدکیا برای عبور از نساجی انگیزه زیادی دارند و به خوبی می‌دانند حریف با چه هدفی مقابل‌شان قرار می‌گیرد.

مس رفسنجان - هوادار

شاگردان محمد ربیعی با ۸ امتیاز در رده نهم ایستاده‌اند و در این بازی خانگی به دنبال کسب پیروزی هستند تا بتوانند گام بلندی را رو به جلو بردارند. در مقابل رضا عنایتی که تیمش با ۴ امتیاز در رتبه چهاردهم ایستاده برای نجات از رده‌های انتهایی جدول باید در این بازی خارج از خانه برنده شود. با توجه به اینکه این مسابقه خارج از خانه است، کسب تساوی هم برای هوادار نتیجه مطلوبی خواهد بود. مس رفسنجان که روند رو به رشدی را پشت سر می‌گذراند برای آنکه از این روند خارج نشود باید برنده شود.

پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان

سرخ‌پوشان هفته قبل طلسم پیروز نشدن را شکستند و پس از سه هفته ناکامی برابر صنعت نفت آبادان برنده شدند تا با ۱۱ امتیاز در رتبه چهارم جای بگیرند. پرسپولیس که قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر است برای آنکه در کورس قهرمانی باقی بماند و با انگیزه بالایی آماده دربی شود، چاره‌ای جز کسب پیروزی در ورزشگاه آزادی ندارد. در سمت مقابل نفت مسجدسلیمان با ۵ امتیاز در رده سیزدهم ایستاده و برای نجات از رده‌های پایینی جدول نباید مقابل پرسپولیس بازنده شود. تساوی هم نتیجه خوبی برای شاگردان فراز کمالوند خواهد بود و این تیم را به هفته‌های بعدی امیدوار می‌کند. در سوی دیگر زمین یحیی گل‌محمدی که دوست ندارد تیمش در خانه امتیاز از دست بدهد امید زیادی به کسب پیروزی مقابل نفت دارد تا بتواند با آرامش خاطر بیشتری تیمش را مهیای دربی کند.

برنامه بازی‌ها و اسامی داوران هفته هفتم لیگ برتر:

*دوشنبه ۸ آذر
پیکان – گل‌گهر سیرجان ساعت ۱۵
محمدحسین ترابیان – امیرمحمد داود زاده – بهمن عبدالهی – فرزاد منصوری

نفت آبادان – استقلال ساعت ۱۶
محمدرضا اکبریان – علی میرزابیگی – محسن سلطانی – احمد محمدی

سپاهان – نساجی مازندران ساعت ۱۶
امیرعرب براقی – فرهاد مروجی – فرهاد فرهادپور – وحید زمانی

مس رفسنجان – هوادار تهران ساعت ۱۶
مرتضی منصوریان – حسن ظهیری – امین زاهدی – حسین زمانی

پرسپولیس – نفت مسجد سلیمان ساعت ۱۸
کوپال ناظمی – سعید قاسمی – محمدعلی پورمتقی – مهدی مرجانزاده

*سه شنبه ۹ آذر
پدیده مشهد – فجرسپاسی شیراز ساعت ۱۵
وفاپیشه – ایوب غلامزاده – حسین گلشنی – مسعود حقیقی

آلومینیوم اراک – ذوب‌آهن اصفهان ساعت ۱۵
سیدرضا مهدوی – امیررضا آشورماهانی – محمدصالح عرب آبادی – کمیل غلامی

فولاد خوزستان – تراکتور تبریز ساعت ۱۶
یاسر همرنگ – رحیم حاجیلو – احد سلطانی – ایمان کهیش

لیگ برتر فوتبال| جدال پیش‌دربی سرخابی‌ برابر خوزستانی‌ها/ سپاهان به دنبال شکار نساجی در نقش جهان

انتهای پیام/۴۰۴۸/

نظر شما