شناسهٔ خبر: 51069145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست حل مشکل پسماند

نقش بی بدیل سازمان‌های مردم نهاد در حل معضل پسماند گیلان

رییس کل دادگستری گیلان : سازمان‌های مردم نهاد معضلات زیست محیطی و دغدغه‌های مردم را به دولت منعکس کنند.

صاحب‌خبر -

نقش بی بدیل سازمان‌های مردم نهاد در حل معضل پسماند گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست بررسی مشکلات پسماند استان که امروز با حضور نمایندگانی از سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد ، با بیان اهمیت و نقش گروه‌های مردم نهاد در ارایه خدمات انسان دوستانه و همچنین شناساندن نقایص عملکردی و ضعف‌های مدیریتی به مسئولان نظارتی گفت : این گروه‌ها ، مشکلات و معضلات محیط زیست و دغدغه‌های مردم را به دولت منعکس کنند تا حل مشکلات شتاب بیشتری بگیرد.
وی احیای حقوق عامه و حفظ بیت المال را از وظایف اصلی دستگاه قضایی برشمرد و افزود : مسئولان قضایی باید وظایف هر سازمان را به مدیران آن متذکر شده و در صورتی که حقی از مردم پایمال شود و یا قصور مدیریتی واقع شود، ترک فعل‌ها را دنبال کنند تا مسئولان مربوطه پاسخگوی عملکرد نادرست خود باشند.
رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه منشا ایجاد پرونده‌های قضایی که ناشی از برخی سوء مدیریت‌ها است ، باید خشکانده شود گفت : برای مسئولان متخلف در حوزه پسماند سراوان و همچنین پسماند برخی شهرستان‌های استان، پرونده قضایی تشکیل شده و در محاکم استان در حال رسیدگی است.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه مشکلات استان و بررسی راهکار‌های علمی و کارشناسانه برون رفت از آن را لازم و ضروری دانست و افزود : دستگاه قضایی از فعالیت علمی و تحقیقات محلی گروه‌های مردم نهاد حمایت کرده و انتظار دارد تا هر ماه نتایج و گزارش تحلیل‌های خود را به این دستگاه ارائه کنند.
رئیس کل دادگستری استان در پایان از متولیان و مسئولان حوزه پسماند خواست تا اقدامات موثری برای حل مشکلات مردم انجام دهند.
وی گفت : کارگروهی متشکل از سمن‌ها با نظارت دادگستری استان در مدت ۳ ماه نظرات کارشناسان و متخصصان مربوطه را جمع بندی کرده و به دستگاه قضایی ارسال کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

نظر شما