شناسهٔ خبر: 51060473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طی ۵ سال گذشته انجام شد:

ارائه ۴۷۰ میلیارد تومان خدمات توسط بسیج سازندگی استان مرکزی

آذر اسفندیاری

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: طی ۵ سال اخیر بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان خدمات توسط بسیج سازندگی استان ارائه شد.

صاحب‌خبر -

سردار محسن کریمی ۷ آذرماه ۱۴۰۰ در کارگروه بسیج سازندگی استان مرکزی که با حضور رییس بسیج سازندگی کشور برگزار شد، با اشاره فعالیت گروه های جهادی فعالیت های اقتصادی و محرومیت زدایی، افزود: در ۵ سال اخیر بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان خدمات در بخش عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و خدماتی توسط گروه های جهادی و بسیج سازندگی استان ارائه شده است.

وی با اشاره به ساماندهی گروه های جهادی در قالب اقشار ۲۲ گانه و اجرای طرح های خدمت رسانی با بکارگیری گروه های جهادی تخصصی و جغرافیا محور بسیج سازندگی به استعداد ۱۲۵۰ گروه جهادی و ۲۵ هزار جهادگر در سطح استان، گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر روز خدمت ارائه می شود.

کریمی تصریح کرد: تشکیل گروه های جهادی محله محور برای نقش آفرینی در حال توسعه و گسترش است و اجرای تمامی اقدامات بسیج سازندگی همواره بر پایه مشارکت مردم است و اعتقاد بر این است که اجرای هر پروژه در مناطق محروم بدون نقش آفرینی مردم محکوم به شکست است و شعار "کار مردم توسط مردم" در صدر امور قرار گرفته است.

وی گفت: گروه های جهادی و بسیج سازندگی در حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، کرونا و خدمت رسانی به محرومان جامعه همواره حضوری فعال دارد، در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با فعال شدن ۸۳ کارگاه تولید ماسک، بن بست در استان شکسته شد، حتی در بحث غسل اموات مشکلاتی وجود داشت که طلاب گروه های جهادی به میدان آمدند و امیدآفرینی را با خدمات خود در بیمارستان ها رقم زدند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: گروه های جهادی استان مرکزی در دوران سیل همزمان در ۵ استان خدمات ارائه می دادند و بیش از ۴۰ روز در شوش استان خوزستان مستقر و مشغول خدمات رسانی بودند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی بیش از ۱۴ عرصه مشخص شده است و بیش از ۵۰ هزار نفر در این راستا آموزش دیده اند و بیش از ۱۰ هزار شغل ایجاد شده است، گفت: در ۲ سال اخیر ۲۴۰۰ شغل پایدار تولید شد و حدود ۷۱۰ صندوق با محوریت مردم در استان شکل گرفته که بیش از ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد و شغل های بسیاری را رقم زده است.

کریمی در خصوص فعالیت گروه های جهادی در حوزه محرومیت زدایی، افزود: بیش از ۴۵ کیلومتر لایروبی قنوات و بیش از ۱۰۰ کیلومتر انتقال آب در طول دو سال اخیر به انجام رسید و این امر بیش از ۳۰ درصد، از اتلاف آب جلوگیری کرد.  با کمک بهزیستی و کمیته امداد و اتکا به گروه های جهادی موفق شدیم که بیش از ۷۰۰ مسکن محرومیت با قیمت ۱۲۰ میلیارد تومان احداث شود، همچنین بیش از ۱۵۰۰ جهیزیه در دوسال اخیر تهیه و بیش از ۳۸۰ هزار سبد معیشتی کمک مومنانه و هزاران بسته لوازم التحریر و تبلت و ... ارائه شد.

وی اظهار کرد: در هفته بسیج ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۳۰ پروژه محرومیت زدایی شامل مسکن محرومان و معلولان، کانال ها و خطوط انتقال آب، پل، جاده، استخر و ...  در سراسر مناطق محروم استان مرکزی به صورت تصویری با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

کریمی تصریح کرد: در کنار بحث سازندگی، کادر سازی در گروه های جهادی در حال انجام است و در همه امور پیوست فرهنگی و اجتماعی دنبال می شود و اگر این ظرفیت های موجود به شکل منسجم در کنار هم قرار گیرد و همکاری بین دستگاه های اجرایی و گروه های جهادی شکل گیرد قطعا می توان خدمات بیشتری را ارائه کرد.

انتهای پیام

نظر شما