شناسهٔ خبر: 51057855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نیک بین:

سیستم آموزشی استعدادها را می‌کشد و بی‌سواد می‌پروراند

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ۸۰ درصد قبولی کنکور مربوط به مدارس غیرانتفاعی و ۲۰ درصد مربوط به مدارس دولتی است،گفت: سیستم آموزشی استعدادها را می‌کشد و بی‌سواد می‌پروراند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در ادامه  جلسه علنی امروز یکشنبه (7آذر)مجلس شورای اسلامی  و در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش  گفت: درست است ایشان در بدنه آموزش و پرورش رشد کرده و برنامه‌هایی ارائه کرده اما من در چند بخش سوال جدی دارم، یکی این‌که برای حذف مافیای کنکور و این اژدهای چند سر که سالانه چند برابر بودجه آموزش و پرورش پول می‌خورد و هزینه مالی پدر و مادرها را چند برابر کرده چه برنامه‌ای دارید و برنامه‌تان برای چاپ کتب درسی و حذف مافیای کتب درسی چیست؟ برای تعارض منافع و پساشغلی در آموزش و پرورش چه برنامه‌ای دارید؟

 نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من پیش از این گفتم از بودجه سایر نهادها و وزارتخانه‌ها ۳۰ تا ۵۰ درصد کسر و به آموزش و پرورش اضافه کنید، نیروی انسانی ما در آموزش و پرورش تربیت می‌شود و آینده کشور دست شماست. طوری برنامه ریزی کنید که این اشکالات به وجود نیاید. تکلیف شما با خصوصی سازی در آموزش و پرورش چیست؟ دوستان غرب زده محتوای آموزشی را به سمتی بردند که واژه‌های ایثار و از خودگذشتگی را حذف می‌کردند برای اینها چه برنامه‌ای دارید. چطور می‌توانید لایحه رتبه‌بندی که از مهم‌ترین لوایح مجلس است را تامین کنید. آیا برای آن برنامه‌ای دارید؟

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، مدرک، سنجش و معیار رتبه‌بندی دانش آموزان را آزمون و تست می‌داند و بی‌سوادپرور و استعدادکش است فرزند من که در ادبیات ۲۰ و در انگلیسی و ریاضی ۱۲ و ۱۰ می‌آورد چرا باید ریاضی‌اش مثل ادبیاتش شود. استعداد او این است که مولوی، حافظ، شهریار و فاضل نظری شود. چه برنامه‌ای برای به فعلیت رسیدن استعدادهای دانش آموزان ایرانی دارید؟ فرزند من و شما ۱۲ سال در این نظام آموزشی درس می‌خواند اما چه چیزی یاد می‌گیرد؟ کدام مهارت به فرزند ما یاد داده شده است؟ چه برنامه‌ای برای تغییر درست و منجسم و مطابق با برنامه‌های بالادستی برای نظام آموزشی دارید که بی‌سواد می‌پروراند. دانش‌اموز بعد از ۱۲ سال چیزی یاد نمی‌گیرد مگر این‌که خودش رشد شخصی داشته باشد.

 

نیک بین گفت: ۸۰ درصد قبولی کنکور مربوط به مدارس غیرانتفاعی و ۲۰ درصد مربوط به مدارس دولتی است، این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان غیرانتفاعی ۱۵ درصد و تعداد دانش‌آموزان دولتی ۷۵ تا ۸۰ درصد است  اما قبولی اینها برعکس است چون سیستم آموزشی استعدادها را می‌کشد و بی‌سواد می‌پروراند لذا در همان کنکور غلط هم تعداد قبولی متفاوت می‌شود.

پایان پیام/33

نظر شما