شناسهٔ خبر: 51025250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

هرمز یکی از دیدنی‌ترین جزایر دنیاست

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جزیره هرمز یکی از دیدنی‌ترین جزایر دنیاست که گردشگران خارجی زیادی دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جزیره هرمز یکی از دیدنی‌ترین جزایر دنیاست که گردشگران خارجی زیادی دارد.

عزت الله ضرغامی در سفر به جزیره هرمز گفت: گردشگری دریایی یکی از لذت بخش‌ترین بخش‌های گردشگری است که استان هرمزگان با داشتن بیش از دو هزار و چهار صد کیلومتر نوار ساحلی، ظرفیت بالایی در این بخش دارد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی جزیره هرمز افزود: قلعه پرتغالی ها و خاک رنگی جزیره هرمز از جاذبه های گردشگری این جزیره است که باید با برنامه ریزی مناسب بهتر استفاده شود.

ضرغامی گفت: با توجه به کمبود منابع مالی دولتی، تلاش می شود از ظرفیت بخش خصوصی نیز در مرمت قلعه پرتغالی ها استفاده شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: مردم جزیره هرمز نیز مردم بسیار نجیبی هستند که می توانند با توانمندی هایی که در زمینه صنایع دستی دارند به رشد گردشگری جزیره کمک کنند.

وی  افزود: امروز میز گردشگری دریایی را راه اندازی کرده ایم و من در این سفر از نزدیک مشکلات این بخش را پیگیری کردم که مهمترین مشکل در این زمینه زیرساخت ها است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: به عنوان مثال در بازدید از طرح ساخت شناور ایرانی ویژه گردشگری دریایی مشاهده شد که چندین ماه است به علت وجود مشکلات اداری و گمرکی مانند بحث ارز معطل مانده است که در پیگیری که با رئیس کل گمرک کشور شد، مقرر شد مشکلات این بخش حل شود.

ضرغامی افزود: این دولت به دنبال حل مشکل در محل واحدهای تولیدی و اجرای طرح ها است و نباید حل مشکلات به روندهای اداری پیچیده کشیده شود.

وی گفت: اگر زیرساخت های گردشگری و اقامتی جزایر و سفرهای دریایی فراهم شود و جاذبه های این بخش به خوبی معرفی شود بویژه در بخش بومگردی، شاهد شکل گیری یک حوزه اشتغال ارزشمند و پایدار در منطقه خواهیم بود.

ضرغامی گفت: گردشگری دریایی می تواند بخشی از نقدینگی را جذب کند و می توان با فراهم آوردن امکاناتی مانند کشتی های زیبای تفریحی در این منطقه و استان های ساحلی دیگر زمینه رشد گردشگری دریایی را فراهم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ژئوپارک های قشم از ظرفیت های مهم جزیره قشم است که البته باید همزمان با توسعه گردشگری به حفظ محیط زیست کمک کرد.

ضرغامی گفت: خوشبختانه همه نهاد های عمومی و بخش خصوصی و حتی نیروهای نظامی آماده همکاری در توسعه بخش گردشگری دریایی هستند که گرچه اکنون رونقی ندارد اما می توان به سرعت آن را توسعه داد.

وی افزود: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفری  برای بازدید از هرمزگان وارد بندرعباس شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مجموعه ماجرا، دره رنگین کمان، دره مجسمه ها، ساحل سرخ و قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز بازدید کرد.

نظر شما