شناسهٔ خبر: 51016824 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان هرمزگان؛

هرمزگان باید پذیرای گردشگری دریایی از سراسر دنیا باشد

مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به جزیره هرمز از ساحل سرخ این جزیره بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، بعدازظهر پنجشنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۰ سید عزت‌الله ضرغامی در بازدید از ساحل سرخ جزیره هرمز گفت: «جزیره هرمز و این ساحل سرخ یکی از زیباترین نقاط گردشگری ایران است که چشم‌انداز بسیار زیبایی از جزر و مد آب دریا در آن به‌چشم می‌خورد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این ساحل زیبا و خاک آن مجموعه‌ای از رنگ‌های مختلف است که در نوع خود در دنیا کمیاب و بی‌نظیر است.»

 

هرمزگان باید پذیرای گردشگری دریایی از سراسر دنیا باشد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از زیرساخت‌های مسافری و گردشگری بندر شهید حقانی بندرعباس بازدید کرد.

 


 

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، ظهر پنجشنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۰ سید عزت‌الله ضرغامی با حضور در بندر شهید حقانی بندرعباس از روند احداث مجتمع تفریحی و گردشگری در ضلع شرقی این بندر مسافربری بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با سرمایه‌گذار گفت: «مشکلات در روند اجرایی پروژه‌ها باید حل شود.»

او در ادامه افزود: «پروژه‌های گردشگری دریایی باعث نشاط و شادی مردم است و اگر مجموعه گردشگری دریایی راه اندازی شود، باعث ایجاد اشتغال جوانان بومی این منطقه خواهد شد.»

مهندس ضرغامی ادامه داد: «هرمزگان باید پذیرای گردشگری دریایی از سراسر دنیا باشد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «کشتی‌های تفریحی و گردشگری باید در دریا فعال باشد و مردم برای تفریح از همه جای کشور به هرمزگان سفر کنند.»

بازدید از محوطه و اسکله‌های شناور، شناورهای مسافربری، گفت‌وگو با مسافران دریایی و خدمه شناورها از دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از بزرگترین بندر مسافری کشور بود.

اسکله شهید حقانی بندرعباس بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران محسوب می‌شود که سفرهای دریایی به جزایر قشم و هرمز از این اسکله انجام می‌شود.
 

ادای احترام وزیر به مقام شامخ شهدای جزیره هرمز

مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به جزیره هرمز، با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این جزیره ادای احترام کرد.

 


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، مهندس ضرغامی ظهر پنجشنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور در گلزار شهدای جزیره هرمز با قرائت فاتحه به مقام شهدای جنگ تحمیلی ایران و عراق ادای احترام کرد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی‌امنیتی استانداری هرمزگان، فرماندار بندرعباس، امام‌جمعه جزیره هرمز و جمعی از مسئولان محلی در این آیین مهندس عزت‌الله ضرغامی را همراهی کردند.
 

بازدید وزیر از بازارچه صنایع‌دستی اسکله جزیره هرمز

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بدو ورود به جزیره هرمز از بازارچه صنایع‌دستی اسکله این جزیره بازدید کرد.

 


 

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر پنجشنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۰ از بازارچه صنایع‌دستی واقع در اسکله جزیره هرمز بازدید و با فروشندگان آثار صنایع‌دستی بومی گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات ایشان قرار گرفت و مقرر شد غرفه‌های صنایع‌دستی در مکان مناسبی برای این غرفه‌داران برپا شود.

بیشتر فروشندگان در این بازارچه بانوان بومی جزیره هرمز هستند که صنایع‌دستی و سوغات منطقه و استان هرمزگان را در این بازارچه عرضه می‌کنند.

 

سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان هرمزگان

مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش از ظهر پنجشنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۰ با استقبال علی رئوفی معاون سیاسی‌امنیتی استاندار و عزیزالله کناری‌زاده فرماندار بندرعباس وارد استان هرمزگان شد.


 

به گزارش وزارت میراث فرهنگی،بازدید از اسکله مسافربری شهید حقانی و بازدید از پروژه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی جزایر هرمز و لارک از برنامه‌های سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان هرمزگان است.

مهندس ضرغامی با حضور در جزیره هرمز از محل پروژه‌های مرمت قلعه پرتغالی‌ها، مجموعه‌های گردشگری ماجرا و اسماعیلی در جریان فعالیت‌های انجام‌شده در این پروژه‌ها قرار می گیرد.

بازدید از پروژه‌های گردشگری و مرمتی جزیره لارک از دیگر برنامه‌های سفر مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی به استان هرمزگان است.

 

بازدید از مجتمع گردشگری «ماجرا» در جزیره هرمز

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مجتمع گردشگری «ماجرا» در جزیره هرمز بازدید کرد.

 


 

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، پنجشنبه ۴ آذر ماه ۱۴۰۰ مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور همراه با احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان و سهراب بناوند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از مجتمع گردشگری «ماجرا» در جزیره هرمز بازدید کرد.

مجتمع گردشگری «ماجرا» به مساحت ۲۸۴۰ مترمربع و حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال، دارای ۲۰ سوییت و ۹۰ تخت است.

این پروژه آماده بهره‌برداری است که با بهره‌برداری از این مجتمع برای ۸۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

 

بازدید از غار نمکی جزیره هرمز

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی از غار نمکی جزیره هرمز بازدید کرد.

 


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت میراث فرهنگی، بعدازظهر پنجشنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۰ سید عزت‌الله ضرغامی در این بازدید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در غار نمکی برای جذب گردشگر تاکید کرد.

غار نمکی یکی از جاذبه‌های طبیعی جزیره هرمز است که در اثر فعالیت‌های زمین‌شناسی در میان دره‌های اسرارآمیز و کوه‌های جزیره هرمز حاصل شده است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما