شناسهٔ خبر: 5101967 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس هندی خواستار توقف فوری حملات عربستان سعودی به یمن شد

دهلی نو-ایرنا- کارشناس هندی حمله هوایی عربستان سعودی به یمن را نقض صریح تمامی قوانین بین المللی دانست و بر توقف فوری این حملات تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

«جی.آر. شاران» روز سه شنبه درگفت و گوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا تصریح کرد حملات عربستان سعودی و چند کشور عربی حوزه خلیج فارس به یمن باعث کشته شدن تعداد زیادی از افراد بی دفاع و تخریب زیرساخت های این کشور شده است .

وی با بیان اینکه یمن کشوری فقیر و نیازمند کمک کشورهای دیگر است افزود کشورهای همسایه یمن برای جاه طلبی های خود به این کشور حمله کردند.

این تحلیل گر سیاسی هند با انتقاد از عملکرد سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل در قبال حمله عربستان به یمن تصریح کرد سکوت این سازمان ها در مقابل کشتار مردم بی دفاع تصویر بسیار نامطلوبی ازاین نهادها در افکار عمومی برجای گذاشته است .

وی خواستار توقف فوری حملات عربستان سعودی به یمن و بازسازی فوری زیربناها و اماکن مسکونی این کشور شد.

این کارشناس برجسته هندی با اشاره به اعلام آتش بس چند روزه در یمن گفت: جامعه جهانی و سازمان ملل باید زمینه توقف کامل و دائمی حملات عربستان سعودی به یمن را فراهم کند.

وی افزود: آتش بس چند روزه هرچند خوب است ولی نمی تواند مشکلی را رفع کند بلکه فرصتی به متجاوز می دهد که بعد از تجدید قوا دوباره با تمام توان حملات را از سر گیرد.

این کارشناس هندی گفت:مردم یمن به کمک های فوری از قبیل دارو ، مواد غذایی و سوخت نیاز دارند که باید هرچه سریعتر با همکاری سازمان های امدادی نسبت به تامین این نیازها اقدام شود.

وی با بیان اینکه حملات عربستان سعودی با حمایت کامل کشورهای غربی بویژه امریکا صورت می گیرد تصریح کرد: غربی ها برای فروش سلاح های خود به عربستان به این جنگ دامن می زنند.

شاران از دولت ها و مردم کشورهای مختلف خواست که در مقابل اقدامات جنایت کارانه امریکا و هم پیمانان منطقه ای اش ساکت نمانند.

اجرای طرح آتش بس در یمن و پذیرش آن از سوی نیروهای مقاومت مردمی یمن در حالی از امروز آغاز می شود که ساکنان محلی و شاهدان عینی از ادامه حملات توپخانه ای عربستان و کشورهای ائتلاف به دو استان «حجه» و «صعده» خبر داده اند.

در جدیدترین تحولات، نیروهای مقاومت مردمی یمن اعلام کرده اند که در پاسخ به تجاوز عربستان که در آن بیش از یکصد و پنجاه توپ به دو استان حجه و صعده شلیک شد، شهرهای مرزی «جزانم و «نجران» در عربستان را هدف راکت قرار داده اند.

گزارش ها همچنین حاکیست که جنگنده های سعودی بار دیگر شهر «تعز» در مرکز و مناطق نفت خیز استان «مارب» در شرق صنعا (پایتخت) را هدف حملات هوایی قرار دادند و علاوه بر تجاوز هوایی، فرودگاه ها و بنادر یمن را به محاصره خود در آورده اند تا امکان رساندن محموله ها و کمک های انسان دوستانه به مردم این کشور غیرممکن شود.

عربستان و هم پیمانانش با حمایت آمریکا از تاریخ ششم فروردین سال جاری به بهانه حمایت از «عبدربه منصورهادی» رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به خاک این کشور را آغاز کردند.

*آساق*3 *263 *1600 **1446

نظر شما