شناسهٔ خبر: 5108593 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الميادين: عربستان به تلافي پنج روز آتش بس پيش رو يمن را به شدت بمباران مي کند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/02/22
00:31:21.18
در حالی که چند ساعت بیشتر تا زمان برقراری آتش بس در یمن باقی نمانده است،‌ عربستان سعودی حملات خود را در این کشور تشدید کرده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، بر اثر اصابت راکت به منطقه الخوبه در مرزهای عربستان سعودی و یمن، یک سعودی کشته شد و چهار نفر دیگر زخمی شدند. این در حالیست که عربستان در آستانه آتش بسی که قرار است از نیمه شب امشب به اجرا گذاشته شود، حملات خود را به یمن تشدید کرد که در نتیجه آن سی و دو نفر در صنعا، الجوف و صعده به شهادت رسیدند.
هبه محمود در گزارشی از اوضاع یمن با اشاره به افزایش شدت حملات سعودی به صنعا گفت: با توجه به این حملات به نظر می رسد زمان اجرای آتش بس انسانی در یمن هنوز دور است. در حالی که چند ساعت تا برقراری آتش بس باقی مانده است، حملات شدید و شهادت شهروندان یمنی همچنان ادامه دارد. یمنی ها هنوز به مهاجرت از مناطق خود ادامه می دهند. حملات سعودی به غرب و شرق صنعا شدت گرفته است و طی آن مناطق عطان و نقم و دیگر مناطق و مراکز از جمله بانک خون در بیمارستان الثوره هدف قرار گرفتند.
در ادامه گزارش آمده است: صعده نیز هدف حملات شدید قرار گرفت و عدن نیز پس از حملات شبانه که فرودگاه و منطقه التواهی را هدف قرار داد، آرامش صبحگاهی را تجربه کرد. حملات توپخانه ای موشکی به مناطق مرزی یمن و عربستان نیز به دنبال اعلام کشته شدن یک سعودی و زخمی شدن چند نفر دیگر بر اثر اصابت گلوله خمپاره به نجران ادامه یافت. سعودی همچنین نیروهای بیشتری به نجران اعزام کرد تا از نیروهای این کشور پشتیبانی کنند.
00:33:40.18

نظر شما