شناسهٔ خبر: 51009503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده سپاه نینوا:

"۵ آذر" سند بیعت گرگانی ها با انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه نینوا گفت: ۵ آذر بعنوان سند افتخار و برگ زرین تاریخ دارالمومنین گرگان شناخته میشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سردار علی ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا در مراسم گرامیداشت شهدای ۵ آذر گرگان گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تشکیل نهاد مقدس بسیج مستضعفین سرنوشت انقلاب اسلامی را به مردم سپرد و در ادامه جنگ را با همین مردم به دفاع مقدس بدل کرد.

او افزود: بسیج مولود انقلاب اسلامی و پاره تن مردم است و قطعا یک بسیجی مخلص فدایی ملت ایران است و ما معتقدیم هرکس دل در گرو انقلاب دارد بسیجی است.

ملک شاهکوهی ادامه داد: پنجم آذر علاوه بر اینکه سالروز تشکیل بسیج باشد برای مردم دارالمومنین گرگان یادآور مجاهدت مردمی است که با خون خود با انقلاب اسلامی بیعت کردند.

او افزود: یقینا میتوان این روز را سند افتخار و برگ زرین تاریخ دارالمومنین گرگان دانست و ما باید تا جایی که میتوانیم در شناساندن این روز به نسل جوان خود تلاش کنیم.

پنج آذر گرگان ۷۷ روز قبل از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد که در آن اهالی گرگان، بندرگز، کردکوی، علی آباد و تعدادی از ترکمن‌های منطقه در اعتراض به جنایت ۲۹ آبان حکومت شاهنشاهی در یورش به صحن حرم رضوی و به شهادت رساندن زائران به خیابان های گرگان آمده و علیه رژیم تظاهرات کردند.

واکنش ماموران ژاندارمری به معترضان تیراندازی مستقیم بود که به استناد مدارک کتب تاریخی و اسناد ۱۴ نفر به شهادت رسیده و بیش از صد تن مجروح شدند.

مراسم یادواره شهدای ۵ آذر گرگان و روز ملی گرگان فردا ساعت ۱۸ در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) برگزار می‌شود، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی سخنران این مراسم خواهد بود.

انتهای پیام/ق 

نظر شما