شناسهٔ خبر: 51001233 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

زور استقلال و گل‌گهر به هم نرسید

مصاف استقلال و گل‌گهر سیرجان در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با تساوی بدون گل به پایان رسید.

صاحب‌خبر -
در جریان هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و گل‌گهر سیرجان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید.
ترکیب گل‌گهر: محمد حسین اکبرمنادی، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، مهدی تیکدری، فرشید باقری، میلاد زکی پور، سعید صادقی، مسیح زاهدی، محمد رضا خانزاده، امین پورعلی، اریک بایناما
ترکیب استقلال: علیرضا رضایی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، متین کریم‌زاده (دقیقه ۴۵- جعفر سلمانی)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، سعید مهری (دقیقه ۴۵- رضا آذری)، وریا غفوری، امین قاسمی نژاد (دقیقه ۴۵- ارسلان مطهری) و محمدرضا آزادی (دقیقه ۸۶- امیرحسین حسین‌زاده)
با این نتیجه استقلال با ۱۲ امتیاز در جایگاه سوم جدول جای گرفت و گل‌گهر با ۱۰ امتیاز در رده پنجم ایستاد.

نیمه اول
بازی در ابتدای کار، بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند راهی برای گشودن دروازه یکدیگر پیدا کنند.
در دقیقه ۱۵ بازی، محمدرضا آزادی روی یک ضربه کاشته، فرصتی برای باز کردن دروازه گل‌گهر داشت، اما ضربه او با برخورد به دیواره دفاعی به بیرون رفت.
۲ تیم در ادامه بازی در نیمه اول نتوانستند راهی برای ایجاد موقعیت پیدا کنند و درگیری بازیکنان ۲ تیم در میانه میدان باعث شد شاگردان مجیدی و قلعه‌نویی نتوانند در امر موقعیت‌سازی موفق عمل کنند.
اولین فرصت جدی بازی در دقیقه ۴۰ رخ داد و محمدرضا آزادی با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه، دروازه گل‌گهر را تهدید کرد، اما ضربه او با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
در پایان تلاش ۲ تیم برای موقعیت‌سازی و گلزنی در نیمه اول ثمری نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
پیش از شروع بازی، به دلیل ممانعت مسوول برگزاری بازی استقلال و گل‌گهر از حضور یامگا و ژستد، امین قاسمی‌نژاد و محمدرضا آزادی به جای این دو بازیکن در این مصاف به میدان رفتند.

نیمه دوم
با شروع نیمه دوم، ۲ تیم بازهم نتوانستند در نیمه زمین یکدیگر کاری از پیش ببرند. بازی بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود و استقلالی‌ها نتوانستند در دقایق اول نیمه دوم فرصت خوبی برای خود رقم بزنند.
در دقیقه ۶۱ بازی، اولین فرصت جدی آبی‌پوشان در نیمه دوم رقم خورد و جعفر سلمانی در مصافی تک به تک با دروازه‌بان گل‌گهر فرصت گلزنی برای آبی‌ها داشت، اما ضربه او را منادی دفع کرد.
آبی‌ها چندین بار از ضربه کاشته و ضربه کرنر سعی داشتند دروازه گل‌گهر را تهدید کنند، اما این ضربه‌ها نتوانست باعث ایجاد موقعیت خطرناکی شود.
در پایان تلاش استقلال برای زدن گل برتری نتیجه‌ای در بر نداشت تا این بازی در پایان با تساوی بدون گل به پایان برسد. این بازی پنجمین تقابل قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی روبروی هم بود که با نتیجه تساوی به پایان رسید. در ۴ مصاف قبلی این ۲ مربی، مجیدی پیروز تمام بازی‌ها بود.

مجیدی: قابل پیش‌بینی بود/ می‌دانستم با چه تیمی بازی دارم
سرمربی استقلال می‌گوید اتفاقاتی در فوتبال رخ می‌دهد که تعجب آور است. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: اصلا دوست نداشتم به نشست خبری بیایم. اتفاقاتی در فوتبال ما می‌افتد که من تعجب می‌کنم. ما چند روز تمرین داشتیم و کار‌های خود را برای حضور در این بازی انجام دادیم، اما به ما گفتند که ۲ بازیکن خارجی شما نمی‌توانند بازی کنند.
او ادامه داد: نمی‌شد این مساله را ۲۴ ساعت زودتر اعلام کرد؟ ساعت نامه‌ای که در این رابطه به ما زده شده است ۱۳:۲۹ امروز (چهارشنبه) است. وقتی دستیارم به من گفت که چه بازیکنانی را ببریم، من گفتم هر بازیکنی که داریم را در این بازی به سیرجان ببریم. این اتفاق برای من قابل پیش‌بینی بود، چون می‌دانستم با چه تیمی بازی دارم.
وی ادامه داد: من از بازیکنانم خواستم با توجه به اتفاقی که رقم خورد، تمام تلاش خود را انجام دهند. از بازیکنانم ممنون هستم. فکر کنم کسانی بازی را از تلویزیون نگاه کردند، دروازه‌بان تیم ما را نتوانستند نگاه کنند. واقعا جای تاسف دارد که در فوتبال حرفه‌ای بعد از ۵ بازی نامه بزنند که بازیکن شما نمی‌تواند اجازه حضور در میدان را داشته باشد. از بازیکنان تشکر می‌کنم که تلاش خود را کردند. امیدوارم در بازی‌های آینده بتوانیم تمام امتیازات خود را به دست آوریم.
مجیدی افزود: تمام بازی در اختیار ما بود. من آمار چک نکردم، اما فکر کنم گل‌گهر یک شوت درون چارچوب نداشت. کل بازی در اختیار ما بود، اما باید در ضربه‌های نهایی دقت بیش‌تری به خرج می‌دادیم. از بازیکنانم راضی هستم و فوتبال خوبی به نمایش گذاشتند.
سرمربی استقلال درباره صحبت‌هایی که با ناظر بازی قبل از مسابقه داشت، خاطرنشان کرد: من گفتم که می‌شد این مساله را ۲۴ ساعت زودتر به ما بگویند. همیشه شب قبل بازی، جلسه هماهنگی بازی برگزار می‌شود که آقای طاهری به آن جلسه می‌روند. می‌توانستند در آن جلسه اعلام می‌کردند که بازیکنان خارجی‌تان نمی‌توانند بازی کنند. این اتفاقات جدید نیست و ما در فوتبال زیاد دیدیم.
مجیدی خاطرنشان کرد: من به عنوان سرمربی تیم حقم این نبود که این‌طور از وضعیت بازیکنان خارجی تیم باخبر شوم. حداقل باید یک روز قبل از شروع بازی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت می‌گرفت. من در جریان مسائل دیگر نیستم و به مسوولان باشگاه برمی‌گردد. این اتفاقات به نظر من خنده‌دار است و فقط در ایران رخ می‌دهد.

نکونام مچ تارتار را خواباند
دیدار دو تیم ذوب‌آهن و فولاد با شکست خانگی شاگردان تارتار به پایان رسید. دیدار دو تیم ذوب‌آهن و فولاد عصر امروز (چهارشنبه) در قالب هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر شاگردان جواد نکونام به پایان رسید.
تک گل این دیدار را لوسیانو پریرا در دقیقه ۴۱ به ثمر رساند. مهاجم فولاد روی اشتباه سینا اسدبیگی صاحب توپ شد و پس از دریبل مدافع ذوب‌آهن و یک شوت پر قدرت دروازه ذوبی‌ها را باز کرد. فولادی‌ها با این پیروزی ۱۰ امتیازی شدند و در مقابل ذوب‌آهنی‌ها ۷ امتیازی باقی ماندند.

ادامه ناکامی‌های نفت مسجدسلیمان در لیگ
تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با یک گل مغلوب مس رفسنجان شد. دو تیم نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان از ساعت ۱۹ به مصاف هم رفتند که شاگردان ربیعی موفق شدند در خانه حریف، با یک گل نفت را شکست دهند. تک گل مس را در این دیدار، گادوین منشا از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. مس با این پیروزی ۸ امتیازی شد و موقتا به رده هشتم صعود کرد. نفت مسجدسلیمان نیز با ۵ امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند.

نظر شما