شناسهٔ خبر: 50980050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عربستان شکست مأرب را با بمباران یمن پاسخ می‌دهد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جنگنده‌های ارتش سعودی بامداد سه‌شنبه، در چند نوبت مناطق غیرنظامی در شهر صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله، جنگنده‌های سعودی سه مرتبه منطقه مسکونی «الاعتاب» در شمال صنعا را هدف قرار دادند که در پی آن خساراتی به دارایی‌های عمومی و خصوصی وارد آمد. بر اثر این حمله همچنین یک کارخانه لاستیک‌سازی در شرق بیمارستان سعودی-آلمانی در خیابان «الستین شمالی» تخریب و دچار آتش‌سوزی شد. منابع یمنی می‌گویند که حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی در پایتخت یمن به طور عامدانه به دنبال کشتار غیرنظامیان است.
در این رابطه وبگاه الخبرالیمنی نیز نوشت که طبق تصاویری که اهالی صنعا منتشر کرده‌اند، احتمال استفاده از بمب‌های فسفری در حملات بامداد سه شنبه وجود دارد. همچنین مناطق الرقو و آل‌الشیخ در شهر مرزی منبه در استان صعده نیز زیر آتش توپخانه‌ای ائتلاف سعودی قرار داشت که در نتیجه آن چهار شهروند یمنی به شدت زخمی شدند. دو شهر در صرواح و الجوبه استان مأرب نیز در ۲۴ ساعت ۳۰ بار از سوی ائتلاف سعودی بمباران شد و در استان الحدیده نیز شهر حبس پنج مرتبه و شهر حرض استان حجه نیز دو بار از سوی ائتلاف نظامی عربستان سعودی بمباران شدند. این حملات در حالی انجام شد که صبح همان روز شهروندان یمنی در صعده و دیگر استان‌های این کشور از جمله تعز، حجه، عمران، البیضا، ریمه و اب‌ها تظاهرات کردند. این تظاهرات علیه امریکا و با این شعار که واشنگتن در پشت پرده فشار‌های اقتصادی و نظامی و استمرار خصومت‌ها و محاصره یمن قرار دارد، برگزار شد. ائتلاف سعودی روز دو شنبه نیز از زمین و هوا مناطقی از یمن را هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن چند غیرنظامی منجر شد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی، منزل «عبدالله شریان» یک شهروند یمنی در روستای المریر شهر حبس استان الحدیده را بمباران کردند که در این حمله یک مرد و یک جنین در شکم مادرش کشته شدند و مادر هم به شدت زخمی شد.
«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن گفت که هر گلوله، خمپاره، موشک و بمبی که بر سر مردم یمن شلیک می‌شود، امریکایی است. به گفته او سعودی‌ها حتی نمی‌توانند هواپیمای کاغذی بسازند، چه برسد اینکه جنگنده اف-۱۵ و اف-۱۶ تولید کنند. همزمان «هانس گروندبرگ»، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن در سخنانی در قاهره خواستار کاهش تنش و توقف جنگ در یمن شد، هرچند سازمان ملل در عمل اقدامی برای توقف جنگ در یمن انجام نداده است.

نظر شما