شناسهٔ خبر: 50974110 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نجات بزرگان از لبه پرتگاه؟

تهران- ایرنا- هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حالی برگزار خواهد شد که چند تیم بزرگ وضعیت خوبی ندارند و برای نجات، راهی جز پیروزی نخواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هفته پنجم دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا امشب(سه شنبه) و فرداشب(چهارشنبه) با برگزاری ۱۶ دیدار به انجام خواهد رسید. فعلا صعود چهار تیم قطعی شده است و هنوز ۱۲ جای خالی برای مرحله یک هشتم باقی مانده که در این هفته چند صندلی خالی دیگر پر خواهد شد. برخی از بزرگان هم ممکن است در همین هفته با شگفتی روبرو شوند و از رسیدن به دور دوم بازبمانند. در ادامه بررسی کاملی روی بازی‌های این هفته داشته‌ایم. گفتنی است در این هفته سه تقابل بزرگ را خواهیم داشت.

نکته: بازی‌های گروه‌های یک تا چهار چهارشنبه برگزار می‌شود و دیدارهای گروه‌های پنج تا هشت امشب به انجام خواهد رسید.

گروه یک:

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نجات بزرگان از لبه پرتگاه؟

بروژ- لایپزیش: برد نماینده بلژیک یعنی حذف قطعی لایپزیش و عدم صعود، حتی به لیگ اروپا. بروژ با پیروزی هم شانس خود را برای صعود به دور بعدی زنده نگه می‌دارد و هم سومی‌اش را تضمین خواهد کرد. تیم جسی مارش اما فقط به سه امتیاز فکر می‌کند. اولین سه امتیازی که آنها را امیدوار به حضور در لیگ اروپا نگه خواهد داشت.

منچسترسیتی-پاریسن‌ژرمن: سیتی صدرنشین شده و پاریس برای بازپس‌گیری صدر به بردی مانند دیدار رفت نیاز دارد. سیتیزن‌ها با برد صعود و سرگروهی خود را قطعی می‌کنند و پاریس نیز می‌تواند در صورت کسب سه امتیاز، حضورش در یک هشتم نهایی را ۱۰۰ درصد کند. احتمال دارد نتیجه مساوی هم بتواند هر ۲ تیم را در کنار هم به دور دوم راهی کند.

گروه دو:

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نجات بزرگان از لبه پرتگاه؟

لیورپول-پورتو:  لیورپول صعود و سرگروهی‌اش را قطعی کرده است. آنها به مصاف مهدی طارمی و دوستانش خواهند رفت. پورتو با پنج امتیاز دوم است و پیروزی در این دیدار آنها را یک قدم به شگفتی‌سازی نزدیک می‌کند. تساوی یا باخت هم فقط شانس آنها را کاهش خواهد داد.

اتلتیکومادرید-میلان: هر ۲ تیم فقط برد می‌خواهند. تیم مادریدی با سه امتیاز شانسش برای رسیدن به دور حذفی را افزایش دهد و حتی آنها را به احتمال زیاد راهی رده دوم کند. میلان نیز می‌تواند با برد، امیدش برای بازگشت را افزایش دهد. میلان در صورت باخت یا تساوی دیگر بختی برای رسیدن به یک هشتم ندارد.

گروه سه:

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نجات بزرگان از لبه پرتگاه؟

بشیکتاش-آژاکس: جدال تیمی که تمام بازی‌هایش را برده و تیمی که تمام بازی‌هایش را باخته است. تفاضل گل ۲ تیم نشان می‌دهد که سرگروهی آژاکس و حذف بشیکتاش مسجل شده است و نباید از این دیدار انتظار زیادی داشت.

اسپورتینگ –دورتموند: اما این جدال فوق‌العاده حساس. هر ۲ شش امتیازی هستند و برنده این مسابقه شانس بیشتری برای دومی دارد و بازنده باید بیشتر به لیگ اروپا فکر کند تا یک هشتم لیگ قهرمانان.

گروه چهار:

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نجات بزرگان از لبه پرتگاه؟

اینترمیلان-شاختار: اینتر به مصاف تیم یک امتیازی و قعرنشین گروه می‌رود تا با یک برد هم گام بلندی برای صعود بردارد و هم شانسش را برای سرگروهی حفظ کند. شاختار نیز برای رسیدن به لیگ اروپا نیاز دارد تا میزبان قدرتمندش را شکست دهد و راه دیگری پیش رویش نیست.

شریف- رئال: رئال با پیروزی هم صعودش را قطعی خواهد کرد و هم یک گام به کسب رتبه نخست نزدیک‌تر می‌شود. نماینده مولداوی نیز برای ادامه ماجراجویی‌اش با یک برد هم‌امتیاز رئال می‌شود و امیدش برای رسیدن به دور دوم بیشتر خواهد شد. نتیجه مساوی نیز یا آنها را با تیم دوم هم‌امتیاز می‌کند یا در بدترین شرایط سومی‌شان را قطعی خواهد کرد.

گروه پنج:

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نجات بزرگان از لبه پرتگاه؟

دیناموکیف- بایرن‌مونیخ: باوارایی‌ها صعود خود را به دور بعدی مسجل کرده‌اند و یک تساوی از ۲ بازی باقی‌مانده هم آنها را سرگروه خواهد کرد. دینامو اما برای زنده ماندن شانس صعودش به مرحله بعدی باید برنده از زمین خارج شود. در غیر این صورت آنها نه تنها به مرحله بعدی صعود نمی‌کنند بلکه ممکن است لیگ اروپا را هم از دست بدهند.

بارسلونا- بنفیکا: بارسا برای جبران بازی رفت به میدان می‌آید. آنها در صورت پیروزی صعودشان به دور بعدی را قطعی می‌کنند. تساوی همه چیز را به هفته پایانی می‌کشاند و باخت آبی‌اناری‌ها به نماینده پرتغال یعنی احتمال از دست رفتن شانس صعود به دور حذفی تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

گروه شش:

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نجات بزرگان از لبه پرتگاه؟

ویارئال- منچستریونایتد: عجیب‌ترین گروه ممکن همین گروه ششم است. ویارئال و منچستر هر ۲ هفت امتیازی هستند. برنده این مسابقه به احتمال فراوان صعودش را به مرحله بعدی مسجل خواهد کرد اما تساوی یا باخت با وجود کاهش دادن بخت صعود، همچنان امیدواری را برای هفته آخر نگه خواهد داشت.

یانگ‌بویز- آتالانتا: نماینده سوئیس بعد از برد مقابل منچستریونایتد هر سه بازی بعدی خود را با باخت پشت سر گذاشت. آنها فقط به پیروزی مقابل نماینده ایتالیا احتیاج دارند و هر نتیجه دیگری آنها را تقریبا حذف خواهد کرد. آتالانتا نیز می‌تواند با پیروزی شانس خود را برای صعود به مرحله دوم تا حد زیادی افزایش دهد. تساوی اما ماجرا را پیچیده‌تر می‌کند.

گروه هفت:

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نجات بزرگان از لبه پرتگاه؟

لیل- سالزبورگ: این گروه هم شرایطی مانند گروه ۶ دارد. گروهی بدون تیم بزرگ اما همگی تقریبا در یک سطح. لیل پنج امتیازی میزبان سالزبورگ هفت امتیازی خواهد بود. لیل برای صعود نیازمند پیروزی مقابل تیم صدرنشین است و در سوی مقابل تیم اتریشی با یک برد صعودش را قطعی خواهد کرد. البته که تساوی نیز تحت شرایطی خاص آنها را به دور بعدی می‌فرستد.

سویا- وولفسبورگ: سویا تنها تیم بدون برد این گروه است. آنها برای صعود به لیگ اروپای محبوبشان هم که شده باید در این دیدار خانگی به برتری برسند. تیم آلمانی نیز با این برد شرایط بسیار خوبی در جدول پیدا خواهد کرد. نتیجه مساوی به نفع هیچ‌یک از این ۲ تیم نیست.

گروه هشت:

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نجات بزرگان از لبه پرتگاه؟

چلسی-یوونتوس: چلسی هم مانند یوونتوس صعودش به دور بعدی تقریبا مسجل شده است اما این بازی، بازی سرگروهی است. یوونتوس با یک مساوی هم خیالش تقریبا راحت می‌شود اما تیم انگلیسی به چیزی جز پیروزی نمی‌اندیشد.

مالمو- زنیت: تیم سوئدی تنها با پیروزی امیدوار به لیگ اروپا می‌ماند. آنها راهی دور بعدی نمی‌شوند و بختی ندارند. زنیت اما با سردار آزمون به یک معجزه برای صعود به دور حذفی نیاز دارد. آنها با یک برد حضورشان در لیگ اروپا را قطعی خواهند کرد و نتیجه مساوی در سوئد نیز نمی تواند نتیجه بدی برای آنها باشد.

نظر شما