شناسهٔ خبر: 50973502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نساجی – پیکان؛ چالش ۳ امتیازی در زمین نامناسب خانگی

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران عصر فردا چهارشنبه در ساری برای خروج از نیمه پایینی جدول و اضافه شدن به جمع هشت تیم بالای جدول باید در زمین نامناسب خانگی دیداری سخت را مقابل پیکان تهران که لیگ را در قامت یک مدعی آغاز کرده ، به میدان برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دیدارهای هفته ششم بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور عصر فردا برگزار می‌شود که در یکی از این مسابقات تیم فوتبال نساجی مازندران از ساعت ۱۵ باید در استادیوم شهدای ساری به مصاف تیم رده چهارمی پیکان تهران برود.

نساجی‌چی‌ها که پس از کسب یک امتیاز از دیدار سخت و حساس مقابل استقلال در تهران پنج امتیازی شدند و در رتبه یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارند ، فردا می‌توانند با کسب برد مقابل پیکان تهران چند پله در جدول صعود کنند و به جمع تیم‌های نیمه بالایی جدول اضافه شوند ، اما دست یافتن به این سه امتیاز خانگی برای نساجی کار ساده‌ای نیست. از یک سو تیم حریف در هفته‌های اخیر نشان داده که با پیکانِ در معرض سقوطِ فصل قبل تفاوت زیادی پیدا کرده و از سوی دیگر نیز زمین چمن استادیوم شهدای ساری مانعی برای ارائه بازی با کیفیت نساجی مقابل مهمانان است.

پیکانِ آماده

حریف فردای نساجی از پنج بازی برگزار شده سه برد و یک تساوی به دست آورده و همراه با سپاهان تیم ۱۰ امتیازی جدول است. این تیم هفته از بازی خانگی هفته نخست مقابل نفت مسجدسلیمان یک امتیاز کسب کرد و در هفته‌های دوم، سوم و چهارم دو برد خارج از خانه و یک برد خانگی به دست آورد و ۱۰ امتیازی شد ، اما دیدار خانگی هفته گذشته خود مقابل تیم تازه‌وارد فجر سپاسی شیراز را ۱ – ۰ واگذار کرد و فرصت صدرنشینی را از دست داد.

نگاهی به عملکرد شاگردان سید مجتبی حسینی در پیکان نشان می‌دهد که تا کنون در بازی‌های دخارج از خانه خود عملکرد بهتری نسبت به بازی‌های خانگی داشتند. آن‌ها از دو بازی خانگی مقابل هوادار تهران و تراکتور تبریز ۶ امتیاز کسب کردند، اما حاصل سه بازی خانگی‌شان کسب چهار امتیاز بود. با این حساب پیکان تهران به هوای دو دیدار خارج از خانه‌ای که طی پنج هفته اخیر برگزار کرد به امید کسب سومین برد خانگی وارد ساری شد ، اما احتمالا پیکان نیز مانند نساجی در زمین ناهموار و نامناسب استادیوم شهدای ساری با مشکل در ارائه تاکتیک‌های مد نظر کادر فنی مواجه می‌شود.

نماینده مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور فردا باید در شرایطی به مصاف پیکان برود که ساکت الهامی سرمربی این تیم همچنان بابت محرومیتی که توسط کمیته انضباطی برای او در نظر گرفته شد اجازه حضور در کنار تیم را ندارد و باید از روی سکوها نظاره‌گر بازی باشد ، اما چالش مهم نساجی برای بازی فردا وضعیت زمین چمن استادیوم شهدای ساری است.

زمین بی‌کیفیت و نگرانی نساجی‌چی‌ها

شرایط این زمین به گونه‌ای است که بازیکنان نساجی بر خلاف همه تیم‌های دیگر که معمولا منتظر بازی در زمین خانگی برای کسب امتیاز هستند، انتظار بازی‌های خارج از خانه را می‌کشند تا روی چمن با کیفیت زمین حریفان بتوانند تاکتیک‌های مد نظر سرمربی را اجرا کنند. به همین دلیل نیز این نگرانی برای هواداران و حتی بازیکنان و کادر فنی نساجی وجود دارد که در بازی فردا نتوانند به نتیجه‌ای که نیاز دارند برسند. همین اتفاق در بازی هفته چهارم مقابل تیم قعرنشین صنعت نفت آبادان نیز افتاد و در حالی که همه هواداران نساجی گمان می‌کردند این تیم می‌تواند به دومین برد فصل در خانه دست یابد، بازی را با نتیجه ۲ – ۰ واگذار کردند و دومین شکست فصل برای نساجی رقم خورد.

نساجی در بازی هفته نخست با وجود برد مقابل فجر سپاسی شیراز نتوانست بازی مطلوبی را که در بازی‌های خارج از خانه ارائه کند انجام دهد. تا جایی که ساکت الهامی سرمربی نساجی پس از کسب آن برد صراحتا اعلام کرد نساجی بازی را روی شانس و یک اتفاق برد و به دلیل کیفیت بد زمین چمن بازیکنان نتوانستند بازی مد نظر سرمربی و کادر فنی را ارائه کنند.

کفه ترازو به سود نساجی

مروری بر آمار بازی‌های رو در روی دو تیم در لیگ برتر یک نکته قابل توجه را یادآوری می‌ند؛ این که نساجی و پیکان میلی به نتیجه مساوی مقابل هم نداشتند و همیشه یک تیم در مسابقه‌های لیگ برتری بین نساجی و پیکان برنده بود. بیشترین برد هم به نام نساجی ثبت شده است.

 از ۶ بازی برگزار شده بین نساجی و پیکان در سه دوره اخیر لیگ برتر فوتبال کشور، چهار بار نساجی پیروز شد و دو بار هم پیکان توانست نساجی را شکست دهد. هر دو برد لیگ برتری پیکان مقابل نساجی هم در فصل قبل یعنی لیگ بیستم ثبت شد که دیدار رفت در تهران با برد ۲ – ۱ پیکان همراه بود و دیدار برگشت در قائمشهر با تک‌گل آرمان قاسمی به سود پیکان تمام شد. یکی از پرگل‌ترین نتایج لیگ برتری نساجی هم مقابل پیکان ثبت شد که برد خانگی و پرهیجان ۴ – ۳ نساجی مقابل پیکان در نیم‌فصل نخست لیگ نوزدهم بود.

نساجی – پیکان؛ چالش ۳ امتیازی در زمین نامناسب خانگی نساجی ۰ - پیکان ۱ / لیگ بیستم

بازیکنان نساجی که در سه بازی خارج از خانه خود مقابل سه تیم مدعی و پرمهره  و متمول یعنی پرسپولیس، گل‌گهر و استقلال عملکردی فراتر از انتظار داشتند و توانستند حریفان خود را تحت فشار بگذارند، اثبات کردند که در زمین با کیفیت تیمی منسجم و مدعی هستند.

آنالیز بازی استقلال و نساجی در هفته گذشته نشان می‌دهد که این تیم تقریبا عملکردی برابر با تیم مدعی تهرانی داشت. نساجی‌چی‌ها مانند همه بازی‌های قبلی خود که بازی روی زمین را در دستور کار قرار می‌دهند در مسابقه مقابل استقلال نیز ۴۳۵ پاس با دقت ۷۹ درصد ثبت کردند و ۱۱ شوت نیز به سمت دروازه آبی‌پوشان زدند که سه شوت در چارچوب بود.

با این حساب اگر شرایط زمین ورزشگاه شهدای ساری در بازی فردا نسبت به ۱۷ روز قبل که نساجی دومین دیدار خانگی خود مقابل صنعت نفت را برگزار کرده بود بهتر شده باشد، می‌توان امیدوار بود که نسبت به دو بازی خانگی قبلی عملکرد بهتری مقابل پیکان داشته باشد.

دیدار فردای نساجی و پیکان را عبدالنبی پورخلف قضاوت می‌کند و محمد عطایی، مهدی شفیعی و علی بای کمک‌های او در این مسابقه هستند.

نظر شما