شناسهٔ خبر: 50973480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنایت جدید ائتلاف ؛ شهادت ۳ غیر نظامی یمنی در صعده

تهران-ایرنا- سه نفر از غیرنظامیان یمنی امروز (سه شنبه )‌ در جنایت جدید ائتلاف سعودی در مناطق مرزی دو کشور به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از المسیره، ائتلاف سعودی در ادامه جنایات و تجاوزات خود در حق مردم یمن، امروز منطقه «الرقو» شهرستان مرزی «منبه» استان صعده واقع در شمال این کشور را گلوله باران کرد.

منابع بیمارستانی صعده گزارش دادند که پیکر این شهدا به بیمارستان الجمهوری در استان مذکور منتقل شده است.

عربستان دیشب هم منطقه الرقو را هدف حملات توپخانه ای خود قرار داد که در نتیجه آن، دو نفر از شهروندان یمنی زخمی شدند.

صبح دیروز (دوشنبه) هم دو منطقه الرقو و الشیخ در شهرستان مرزی منبه هدف حملات سعودی قرار گرفتند که در پی آن، چهار شهروند یمنی و دو مهاجر آفریقایی زخمی شدند.

عربستان از روز ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان عبدربه منصور هادی رئیس دولت مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

سازمان حقوق بشری یمن موسوم به «انتصاف» به تازگی آمار جدیدی را درباره ارتکاب جنایات ائتلاف سعودی در یمن طی هفت سال گذشته منتشر و اعلام کرد که تعداد کودکان قربانی تجاوزات سعودی از ابتدای جنگ تاکنون به ۳۸۲۵ شهید و ۴۱۵۷ مجروح رسیده است.

این سازمان حقوق بشری در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا گفت که در نتیجه تجاوزات و حملات ائتلاف سعودی طی هفت سال اخیر، تعداد خانواده‌های آواره به ۶۷۰ هزار و ۳۴۳ خانواده در ۱۵ استان و تعداد نوزادان نارس و معلول به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

نظر شما