شناسهٔ خبر: 67770914 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس اتریش ۵۳ نفر از مخالفان گروه های راست‌ افراطی را بازداشت کرد

تهران- ایرنا- پلیس اتریش یکشنبه اعلام کرد که در پی درگیری موافقان و مخالفان گروه‌های راست افراطی در وین ۵۳ نفر از معترضان به این گروه‌های افراطی را بازداشت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، تجمع راست‌های افراطی اتریش در حالی است که این کشور برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه ستپامبر آماده می‌شود و احتمال قدرت گرفتن جریان‌های راست قوت گرفته است.

گروه‌های ضدفاشیستی و احزاب سیاسی چپگرا درخواست کرده‌اند که در اعتراض به راهپیمایی فعالان راست افراطی تظاهرات کنند.

گروه‌های راست افراطی در راهپیمایی خود در وین بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «مهاجرت دوباره.» منظور از این عبارت بازگشت گسترده مهاجران از ارتیش به کشورهای خود است.

صدها افسر پلیس مسئولیت تامین امنیت این راهپیمایی را بر عهده داشتند و تلاش کردند تا از درگیری آنها با گروه‌های مخالف و ضدفاشیست جلوگیری کنند.

گزارش آسوشیتدپرس حاکی است، پلیس ۴۳ تن از مخالفانی را که مسیر راهپیمایی افراط گرایان را مسدود کرده بودند، موقتا بازداشت کرد. همچنین ۱۰ نفر دیگر نیز به دلیل پرتاب سنگ و بطری به سوی این تجمع بازداشت شدند.

در این تنش‌ها و درگیری‌ها، سه مامور پلیس زخمی شده و شیشه‌های یک خودروی گشتزنی شکسته شد.

قرار است که انتخابات پارلمانی اتریش ۲۹ سپتامبر (هشتم مهر ماه) برگزار شود و احتمال می‌رود که حزب راست افراطی «آزادی» آرای قابل توجهی به دست آورد.

سیاستمداران چپگرا و سبزها هشدار داده‌اند که قدرت گرفتن حزب آزادی به تقویت موقعیت رادیکال‌های جناح راست منجر خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما