شناسهٔ خبر: 50969711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تازه ترین آمار کرونایی ها در استان سمنان

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس و سرپرست علوم پزشکی سمنان گفت: مجموع بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-19 در مجموعه تحت پوشش دانشگاه از مرز 49 هزار نفر گذشت.

صاحب‌خبر -

دکتر کامران قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۲ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس تصریح کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۹ هزار و 15 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از یکم الی دوم آذر ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۰ هزار و 544 نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس ادامه داد: علاوه بر این در این مدت ۳۸ هزار و 471بیمار نیز در شهرستان های شش گتنه تحت پوشش دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار کرد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۹ هزار و 427 نفر رسید. 

دکتر قدس با اشاره به درصد بالای افراد واکسینه شده در مناطق تحت پوشش دانشگاه از عموم شهروندان استان خواست هرچه سریع تر واکسن خود را در مراکز تعبیه شده شهرستان های استان تزریق کنند.

انتهای پیام

نظر شما