شناسهٔ خبر: 50978494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرونا همچنان در استان سمنان "جان" می‌گیرد

گروه استان‌ها ــ آمار و ارقام منتشر شده از تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در سمنان نشان از فعال بودن انتقال ویروس کرونا در این استان دارد و ثبت آمار ۵ کشته بر اثر ابتلا به کرونا گویای این است که ویروس منحوس همچنان در سمنان جان می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، اسب سرکش کرونا شاید این روزها کمی رام شده باشد و آمار بالای مبتلایان به کرونا در ماه‌های گذشته کاهش یافته باشد؛ اما ابتلای افراد به این ویروس منحوس خود بیانگر فعال بودن چرخه انتقال ویروس کرونا در سطح کشور و استان سمنان است.

مسئولان بهداشت و درمان تنها راه مقابله با ویروس کرونا را واکسیناسیون کرونا اعلام می‌کنند و البته در کنار آن رعایت اصول بهداشتی از سوی عموم مردم را نیز همواره مورد تأکید قرار داده‌اند.

مردم باید بدانند وقتی گفته می‌شود عموم مردم فرقی بین افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و آن‌ها که هنوز واکسن نزده‌اند، وجود ندارد. حتی افرادی هم که واکسن زدند در معرض بیماری هستند و همه باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و گرنه همچنان چرخه انتقال فعال است و از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود همان‌طور که آمارها نیز این امر را نشان می‌دهد.

تست کرونای 230 نفر در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته مثبت اعلام شد.

بنا بر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان که از این تعداد 179 نفر به قرنطینه خانگی رفتند و 51 نفر در بیمارستان بستری شدند.

در شبانه‌روز گذشته 5 نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان باختند و در همین مدت 63 نفر هم با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده‌اند و هم اکنون 192 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 49 هزار و 15 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از یکم الی دوم آذرماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به 10 هزار و 544 نفر رسیده است و 38 هزار و 471 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه به 9 هزار و 427 نفر رسید.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دست‌ها، زدن ماسک از خانه تا خانه، پرهیز از دورهمی های خانوادگی مهم‌ترین اصول بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناست که هر فردی تا مهار کامل کرونا ملزم به رعایت آن‌هاست.

انتهای پیام/363/س

نظر شما