شناسهٔ خبر: 50953460 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

نکاتی در مورد کابین دوش شیشه ای

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

امروزه بعضی افراد، تمایل به دکوراسیون زیبای حمام خود دارند. به این منظور می توان از کابین دوش شیشه ای استفاده نمود. این کابین ها، بسیار متنوع هستند. علاوه بر زیبایی، کابین های دوش شیشه ای فضاها را از هم جدا می کنند و مانع خیس شدن اطراف حمام و قسمت‌های دیگر حمام مانند سرویس بهداشتی می شوند.

 مرغوب بودن جنس این کابین‌ها، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که در معرض آب قرار می‌گیرند و در صورت مرغوب نبودن دچار زنگ زدگی می‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که در ساخت کابین ها از متریال مرغوب استفاده نمود تا هزینه‌های تعمیر آن پایین بیاید.

کابین ها از جنس های مختلفی هستند؛ از جمله ورق پلکسی گلاس و یا پروفیل آلومینیوم بزرگ. البته امروزه از جنس فریم لس به دلیل هماهنگی با تم کلاسیک و مدرن استفاده می شود.

شیشه ی کابین دوش شیشه ای از جنس سکوریت ده میباشد. این جنس شیشه، مقاوم در برابر ضربه است. معمولاً این شیشه ها به گونه ای طراحی می شوند که در برابر ضربه و فشار و نیز تغییرات دمایی مقاومت بالایی را نشان دهند.

تنوع درب های آن ها زیاد است که شامل درب های کشویی، فریم دار، فریم لس یا بدون فریم، ریلی و لولایی می باشند. توضیح هر کدام از این درب ها مقاله جدایی می طلبد که از حوصله بحث ما خارج است.

 از جمله مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که می ‌توان کابین را به اندازه فضای حمام شما، ساخت. این یعنی در هر فضایی، می توان کابین ساخت که به عنوان یک دیوار شیشه ای، فضای حمام شما را از هم تفکیک کند.

امروزه از جنس فریم‌ لس، بیشتراستفاده می شود؛ چراکه علاوه بر زیبایی، حداقل فضا را اشغال می کند و نسبت به کابین های دیگر از استقامت و استحکام بالاتری، برخوردار است. غیر از آن کابین های فریم لس به دلیل فریم نبودن، مانع رشد قارچ ها و میکروب ها می شوند.

کابین دوش از جنس فریم لس به سه دسته ی پارتیشن، لولایی و ریلی تقسیم می شوند.

شفافیت شیشه کریستال بلژیکی

ابتدا بدانید که شیشه از میان مواد و مصالح مختلف، ماده ای قدیمی در ساخت وسایل مختلف است که میتوان گفت که عمر استفاده از آن به ۶ هزار سال پیش هم ممکن است برسد.

عملیات های گوناگونی روی شیشه ها در زمان های مختلف، شکل گرفته است. در هر کدام از اعصار و دوره های مختلف شیشه های متفاوتی وجود داشتند از انواع رنگی آنها گرفته تا شیشه های بسیار مقاوم در ساخت ساختمان ها.

در این بین شیشه های کریستالی، کاربردهای فراوانی دارند. برای ساخت آن ها از هیچ ناخالصی استفاده نمی کنند. درصد آهنی که در آن ها به کار می رود بسیار اندک است به همین دلیل از شفافیت بالایی برخوردارند و برای ساخت ظرف های کریستالی از آن استفاده می گردد.

شیشه کریستال بلژیکی، از بهترین نوع کریستال است و طرفداران آنها نسبت به سایر کریستال ها بیشتر است؛ به دلیل آنکه علاوه بر درصد بالای شفافیت، نسبت به سایر شیشه های کریستال در ضخامت های متنوعی ساخته می شود و این باعث می شود که بتوان از آن ها، برای کاربردهای دیگر نیز استفاده کرد. از این شیشه ها به صورت اکریلیک، هوشمند، لمینت و… به کار گرفته می شود. از کاربردهای استفاده از این شیشه نیز میتوان به ویترین، تراس، انواع میز، سقف شیشه ای، کفپوش و مهمترازهمه در آکواریوم نام برد.

از تفاوت شیشه کریستال بلژیکی با شیشه های ایرانی همانا می توان گفت که این شیشه ها در دید اول مانند شیشه های معمولی هستند اما تفاوت اصلی آنها با هم این است که بلژیکی بسیار شفاف‌تر از دیگرشیشه های هم نوع خود می باشد. شفافیت آن به اینگونه است که حاله های سبز رنگی که با دقت در دیگر شیشه ها، دیده می شود دراین نوع شیشه وجود ندارد. یعنی اینکه شیشه های معمولی به خاطر وجود این رنگ نهفته در هنگام استفاده از پروژه های تزئیناتی مانند بلژیکی جلوه های زیبایی که انتظار می رود را نشان نمی دهند.

مزایای درب سکشنال در مقایسه با سایر درب های اتوماتیک

درب زیر سقفی یا سکشنال، که در دوران قدیم در درب های پارکینگی بیشتر استفاده می شد امروزه در تست های صنعتی، مورد استفاده قرار گرفت و از آن استقبال زیادی شد که علت آن مزایای منحصر به فرد آن بود از جمله مزایای آن می توان به استفاده بهینه از حداکثر فضای داخل پارکینگ، امنیت بسیار بالا از خطرات و اتفاقاتی نظیر حریق، ضربه و برش و همچنین به دلیل ظاهر زیبا و شکیل آن می توان نام برد.

از دیگر مزایای درب سکشنال آنکه در زمان قطعی برق، طناب کوچکی که در کنار موتور است را پایین می کشیم و سیستم به حالت دستی در می آید که این باعث می شود کل وزن درب به وسیله فنر های کار شده ی بالای درب، به صورت متعادل در آمده و با کمترین نیرو میتوانیم درب را باز و بسته کنیم. داشتن این سیستم بسیار ساده و روان از جمله مزایای استفاده از این درب می باشد.

با کمک فنر های بالانس و ریل های مخصوص، درب در زیر سقف جمع می شود و حجم محدودی از پارکینگ را اشغال می کند و در حقیقت از فضای سقف پارکینگ برای این عملیات، استفاده می کنند.

درب سکشنال برای پارکینگ های با تردد بالا، بسیار مناسب می باشد. به دلیل استفاده از ریل های نگهدارنده و چرخ های ضد سایش، میزان استهلاک درب زیر سقفی نسبت به سایر سیستم های درب اتوماتیک بسیار کم می باشد.

برای مثال در ورودی کارخانه ها، آتش نشانی ها و سوله ها استفاده از آن مناسب است زیرا بالارفتن عمودی درب موجب می شود وسایل نقلیه درست در کنار درب قرار بگیرند و اجناس در داخل انبار به بهترین شکل کنار درب، دپو می‌شوند. این وضعیت موجب می شود بارگیری کالا به ساده ترین حالت ممکن انجام شود و از حداکثر فضای انبار استفاده شود.

نظر شما