شناسهٔ خبر: 50951489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

افزایش ۲۰۱۹۲ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۱۹۲ واحدی معادل ۱.۴۶ درصدی به یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۶۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۸۷ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه اول اذر) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 3361 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 390 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۱۹۲ واحدی معادل ۱.۴۶ درصدی به یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۶۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۸۷ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۰۰۷ واحدی معادل ۱.۴۶ درصد به رقم ۳۴۸ هزار و ۹۵۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۶۱۲ واحدی، عدد ۳۸۶ هزار و ۹۳۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۲۷۵ واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۷۲۰ واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۴۷۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۷۲۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۷۷۴۶ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای تاپیکو، شستا، فولادف شپدیس، نوری، فارس، شفن به ترتیب با 876، 710، 586، 316، 256، 215 و 170 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، بركت - گروه دارويي بركت، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، كدما - معدني‌ دماوند، خبهمن - گروه‌بهمن‌  و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۱۴۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۳۲ هزار و ۳۰۲ نوبت معامله و به ارزش ۴۴ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 30 آبان) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۴۸۰ واحدی معادل ۰.۲۵ درصدی به یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۹۷۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۷ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۶۳ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به رقم ۳۴۳ هزار و ۹۵۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۹ واحدی، عدد ۳۸۳ هزار و ۳۲۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲۵ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۲۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۷۶۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۳۳۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۹۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، تاپیکو، شستا، شفن، فملی  و خبهمن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، پارسان و بورس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ولملت(واسپاری ملت) با ۵.۱۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای قنیشا، کساپا، کسرام و ختوقا بود. همچنین نماد معاملاتی بکاب(صنایع‌جوشکاب‌یزد ) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شکربن، بورس، دیران و برکت قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۲۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۷ هزار و ۹۸۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما