شناسهٔ خبر: 68097804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

المیادین بررسی کرد؛

۳ نامزد برای معاونت «یحیی السنوار» کدامند؟

المیادین از آخرین روند مربوط به انتخاب معاون برای السنوار خبر داد که در میان نامزدها برای معاونت رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش حماس نام «خالد مشعل»، «خلیل الحیه» و «موسی ابومرزوق» به چشم می‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، یک منبع به المیادین اعلام کرد: حماس در انتظار تصمیم یحیی السنوار درباره انتخاب معاونی است که که تمام وظایف او را انجام دهد.

این منبع بیان کرد: در میان نامزدهای معاونت رئیس دفتر سیاسی حماس، خالد مشعل، خلیل الحیه و موسی ابومرزوق هستند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس روز سه شنبه (۱۶ مرداد) در بیانیه‌ای اعلام کرد که السنوار به عنوان جانشین شهید هنیه و رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش انتخاب شد.

یحیی ابراهیم السِنوار مشهور به ابو ابراهیم در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱)متولد شد. از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می شود و ارتش رژیم اسرائیل السنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می‌داند. رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اراضی اشغالی به چهار حبس ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در جریان تبادل زندانیان با رژیم اسرائیل آزاد شد. وی از جمله رهبران حماس به شمار می رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

نظر شما