شناسهٔ خبر: 50949957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سبزیجات برگی طبس در راه بازار

پیش بینی می‌شود امسال ۱۳ هزار تُن انواع سبزیجات برگی از مزارع شهرستان طبس برداشت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: برداشت سبزیجات برگی از سطح ۵۲۰ هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان طبس آغاز شد.

او متوسط عملکرد سبزیجات برگی در شهرستان طبس را ۲۵ تُن در هکتار اعلام کرد و افزود: شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید سبزیجات برگی استان را دارد.

بخشایی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان در تمام فصول سال کشت انواع مختلف سبزیجات انجام می‌شود و محصول تولیدی منطقه از عطر، طعم و کیفیت خاصی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس ادامه داد: سبزیجات برگی این شهرستان شامل اسفناج، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی، گشنیز، ریحان، نعنا، تره، تربچه، پیازچه، مرزه و کاهو است و قسمت عمده‌ای از آن در فصل‌های پاییز و زمستان برداشت می‌شود.

او عنوان کرد: این سبزیجات به شهرستان‌های همجوار و استان‌های خراسان رضوی، کرمان و یزد ارسال می‌شود.

بخشایی اظهار کرد: برآورد می‌شود ۶۵۰ میلیارد ریال درآمد عاید ۴۸۰ بهره بردار این شهرستان شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس همچنین خدمات ارائه شده به سبزی کاران را خدمات کارشناسی، تأمین نهاده‌های کشاورزی از جمله کود و سم، استفاده از کارنده‌های کشت مستقیم در کشت سبزی، مکانیزه کردن کشت و استفاده از لولر‌های لیزری برای آماده سازی سطح مزارع سبزی اعلام کرد و گفت: در شهرستان طبس ۶ واحد در زمینه تولید سبزیجات خشک با ظرفیت اسمی سالانه حدود هزار و  ۷۰۸ تُن سبزی خشک مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ ر

نظر شما