شناسهٔ خبر: 50938669 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

سفر معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، به نقل از خبرگزاری فارس از قم، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به استان قم سفر کرد.

وی در ابتدای سفر خود در بازدید از شهرک چاپ و نشر قم بیان کرد: نفس کار ایجاد شهرکی برای چاپ و نشر در قم اتفاق بزرگی بوده و اقتصاد جایی شکوفا می‌شود که به مزیت مناطق توجه شود؛ ارزش افزوده قم در حوزه چاپ و تولید محصولات فرهنگی بوده و ایجاد این شهرک صنعتی هم به همین دلیل بوده است.

معاون وزیر افزود: پیشرفت‌های شهرک چاپ و نشر برای ما امیدوار کننده بوده و مسائل این شهرک باید با تعامل و همکاری مرتفع شود و برای حل شدن این مسائل باید چند نفر ماموریت داشته باشند.

وی مطرح کرد: این شهرک می‌تواند قطب بسته‌بندی محصولات فرهنگی در کشور شود و وقتی این ظرفیت وجود دارد، نباید کار در واگذاری زمین و خرید تجهیزات متوقف شود.

احمدوند تصریح کرد: زیرساخت‌های شهرک چاپ و نشر باید تکمیل شود و اگر قرار باشد کار در شهرک پیش برود، لازم است زیرساخت‌ها شکل بگیرد.

*تکلیف شهرک چاپ و نشر به‌زودی مشخص می‌شود

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این سفر نخستین سفر استانی بنده در این سمت به قم بوده و اهمیت فرهنگی قم در سراسر کشور علت این سفر است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر رشد خوبی را در پیشرفت شهرک چاپ و نشر شاهد بودیم، تاکید کرد: اقبال فعالان این حوزه برای فعالیت در این بخش قابل توجه بوده است و علاقه‌مند بودم که اتفاقاتی که در این شهرک افتاده را از نزدیک ببینم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: زحمات ارزشمندی در این شهرک کشیده شده تا کار به این نقطه رسیده است و با همکاری‌های لازم امیدواریم مشکلات فعالان این بخش مرتفع شود.

احمدوند ابراز امیدواری کرد که تسریع در حل مشکلات شهرک و انجام واگذاری‌هایی که تا کنون متوقف شده است را به زودی به سرانجام برسد. تا فعالان هر چه سریع‌تر در محل برای فعالیت تولیدی مستقر شوند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری سند هم مسئله دیگری بوده که قابل حل است تا علاقه‌مندان با رغبت بیشتری به فعالیت بپردازند.

*دبیرخانه شعر آیینی کشور راه‌اندازی شود

دیدار با محمدعلی مجاهدی استاد و پیشکسوت شعر آیینی کشور دیگر برنامه معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم بوده است.

وی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های استاد مجاهدی برای فرهنگ و ادب کشور، به اداره کل فرهنگ و ارشاد قم ماموریت داد تا راه‌اندازی دبیرخانه شعر آیینی کشور را با جدیت دنبال کند.

احمدوند در سفر امروز خود به قم در مراسم بزرگداشت ناشران و مولفان فوت شده ناشی از بیماری کرونا که با عنوان سوگ اهل قلم برگزار شد، نیز شرکت کرد.

وی در این مراسم عنوان کرد: جامعه کتاب جامعه‌ای محترم بوده و ممکن است در بخش‌های مختلف کشور ناشران لزوما نویسنده نباشند و این یک پیشه و شغل برای آن‌ها باشد؛ اما در قم عمده ناشران خودشان اهل قلم هستند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: من متولد قم هستم و نسبت به اهمیت این استان در بخش فرهنگی مطلع هستم؛ در این استان اهالی قلم ارزشمندی رشد کرده‌اند و امیدواریم راه نویسندگان ارزشمند قمی که در دوران کرونا از دنیا رفتند، پررهرو باشد.

*علامه طباطبایی(ره) عالم زمان بود

احمدوند امروز در مراسم رونمایی از ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول موسسه بوستان کتاب و مجموعه ۱۰ جلدی آثار علامه طباطبایی، نیز حضور یافت و طی سخنانی اظهار کرد:  علامه طباطبایی عالم زمان بود و هر آنچه که از علامه باقی مانده قابل استفاده و منشا خیر و برکت است.

یاسر احمدوند ابراز کرد: در دوره جدید تلاش خواهیم کرد تا با کمک‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه بوستان کتاب تقویت شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با محمدتقی شاهچراغی استاندار قم دیدار و در مورد وضعیت فرهنگی استان و راهکارهای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی قم در سطح ملی و فراملی با وی گفت‌وگو کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما