شناسهٔ خبر: 50909858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پدر شعر آیینی کشور:

استعدادهای هنری با احیای انجمن‌های مادر شکوفا می‌شود

قم - ایرنا - پدر شعر آیینی کشور گفت: انجمن‌های مادر در استان‌ها نقش اساسی در پرورش استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان دارند، اینکه جوانان در یک فضای هنری و ادبی نشر و نمو کرده و با معارف اهل بیت(ع) آشنا شوند بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

محمد علی مجاهدی عصر شنبه در دیدار یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در منزل این استاد فرهیخته در قم برگزار شد اظهار داشت: احیای این انجمن‌ها بسیار مهم بوده و در گذشته قدم‌هایی برداشته شد، اما متاسفانه ناقص بود.

وی با بیان اینکه انجمی ادبی قم ۵۵ سال قدمت دارد تصریح کرد: در کل کشور شاید دو یا سه انجمن با این قدمت وجود داشته باشد، در گذشته عده‌ای تصور می‌کردند که کارها بدون وجود انجمن‌های مادر پیش می رود، اما این‌گونه نبود و از این مهم غفلت شده است.

مجاهدی بیان کرد: هر شاهکاری در زبان فارسی داریم، سیراب شده از معارف ولایی است،  بیش از ۸۵ درصد از متون ادبی و به‌ویژه منظوم سابقه آیینی دارند، مقدمه شاهنامه فردوسی را اگر نگاه کنید می‌بینید که همه سر این سفره بزرگ شده‌اند.

وی یادآور شد: زمینه برای توجه به اشعار آیینی مستعد بوده و فطرت‌ها پاک است، اگر در این زمینه کار خوبی انجام بگیرد، نتیجه بخش خواهد بود.

پدر شعر آیینی کشور با بیان اینکه شاید تا پنج سال گذشته شعر آیینی قم حرف اول را می زد خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی مانند حافظ شناسی و کلاس‌های حوزه هنری تهران می‌تواند راه بیفتد و با تمام وجود در خدمت هنر و ادب کشور هستم.

در پایان این جلسه معاون وزیر ارشاد ضمن قدردانی از تلاش‌های استاد مجاهدی برای فرهنگ و ادب کشور، به اداره کل فرهنگ و ارشاد قم ماموریت داد تا راه‌اندازی دبیرخانه شعر آیینی کشور را با جدیت دنبال کند.

آیین بزرگداشت ناشران و مولفان درگذشته ناشی از کرونا برگزار شد

آیین بزرگداشت ناشران و مولفان درگذشته ناشی از بیماری کرونا طی برنامه‌ای با عنوان سوگ اهل قلم با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فم برگزار شد.

مدیرکل ارشاد قم در این برنامه اظهار داشت: جایگاه ویژه نشر قم در کشور بر کسی پوشیده نیست و داشتن مقام نخست تولید کتاب دینی، داشتن بیش از هزار و ۴۰۰ ناشر، میانگین عناوین بیش از ۱۰ هزار کتاب در سال از افتخارهای مهم استان به شمار می‌آید.

سید موسی حسینی کاشانی همچنین بیان کرد: در ۲ سال گذشته فرهیختگان ارزشمندی را به دلیل بیماری کرونا از دست دادیم، وظیفه داریم که ادای دِین داشته باشیم.

نظر شما