شناسهٔ خبر: 50927284 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله یگان پهپادی یمن به پایگاه نظامی ریاض 

یگان پهپادی یمن در عملیات نظامی گسترده در عمق خاک عربستان به نام هشتمین عملیات توازن بازدارندگی، پایگاه ملک خالد در ریاض را با چهار فروند پهپاد تهاجمی «صماد ۳» هدف قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عبدالله الیوسفی خبرنگار سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از صنعا؛ یگان پهپادی یمن در عملیات نظامی گسترده در عمق خاک عربستان به نام هشتمین عملیات توازن بازدارندگی، پایگاه ملک خالد در ریاض را با چهار فروند پهپاد تهاجمی «صماد ۳» هدف قرار داد.

<div id="video-display-embed-code_7276412"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3283070/7276412?width=350&height=250"></script></div>

پایگاه بین المللی ملک عبدا.. در جده، پالایشگاه شرکت آرامکو، پایگاه بینالمللی اب‌ها و اهداف نظامی دیگری در جیزان و نجران از دیگر مواضعی بودند که هدف حمله قرار گرفتند.

پس از آنکه حمله جدید که به شکل همزمان علیه اهداف مختلف و مواضع مهم در عمق خاک عربستان صورت گرفت، برخی منابع عربستان از شنیده شدن صدای انفجار‌های شدید در این مواضع سخن گفتند. همین موضوع به توقف حرکت هواپیما‌ها در فرودگاه‌های متعدد منجر شد.
هشتمین عملیات بازدارندگی همزمان با انتشار بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی صورت گرفت که به دنبال مقدمه چینی برای هدف قراردادن فرودگاه بین المللی صنعا است با این توجیه که تحرکاتی مشکوک در این فرودگاه در حال وقوع است در حالی که مردم یمن بازگشایی این فرودگاه به سبب مسائل انسانی بسیار نیاز دارند، اما اشاره ائتلاف به هدف قرار دادن این فرودگاه نشان می‌دهد کشور‌های متجاوز به خواسته‌های انسانی در این زمینه پاسخ مثبت نمی‌دهند.

نظر شما