شناسهٔ خبر: 50920569 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

برگزاری آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در «ستایش بانوان شهید پرور»

آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در «ستایش بانوان شهید پرور» همراه با تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «تنها گریه کن» برگزار شد.

صاحب‌خبر -

عطار زاده معاون هماهنگ کننده دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای که در تالار وحدت سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه امروز شاهد برگزارری یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با تقریظ آیت الله خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» هستیم بیان کرد: این کتاب که توسط انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است، خاطرات مادر شهید محمد معماریان را بازگو کرده است. همزمان با این آیین، در استان‌ها، از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت هم تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: تجربه برگزاری چنین آیین‌هایی نشان داده است که مخاطبان بسیاری به آثار حوزه ایثار و شهادت علاقه دارند و پس از انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر آثار حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس شاهدیم که برای هر کتاب آثار فرهنگی و هنری، فیلم، سرود و شعر ساخته شده است.

در ادامه، مختار پور دبیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور در معرفی مقاله‌ای درباره نقش زنان در انقلاب اسلامی از پیش از مشروطه توضیح داد:  این مقاله در پایگاه .khamenei.ir هم منتشر خواهد شد. نقش زنان در انقلاب اسلامی باید مستند شود. این مقاله در اثبات نقش زنان در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری دیدگاه‌هایی در جهت حفظ حرکت و پیام شهدا داشته‌اند و  در نگاه ایشان، پاسداشت مقام شهدا یک ضرورت ملی است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری از هنرمندان و مخصوصا شعرا انتظار خاصی دارند. این عزیزان باید به موضوع شهدا توجه ویژه داشته باشند. ایشان در زمینه شعر آیینی هم توصیه دارند که به مسائل انقلاب و دفاع مقدس توجه شود.

مختار پور گفت: من در انتهای این مقاله به زندگی خانم اشرف سادات انتظاری پرداخته‌ام. زندگی نامه این مهربانو را می‌توان به عنوان اسوه و الگویی برای همه بانوان معرفی کرد. او درست در زمانی که باید از فرزندان برنای خود لذت می‌برد خودش فرزندانش را به جبهه بدرقه کرد.

ایسنا/

نظر شما