شناسهٔ خبر: 50919775 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن»

مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «تن‌ها گریه کن» با حضور اهالی فرهنگ و نشر و خانواده معظم شهدا در تالار وحدت برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که به مناسبت هفته‌ کتاب و کتابخوانی و همزمان با آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب #تنها_گریه_کن منتشر شد.

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:

 «بسم الله الرّحمن الرّحیم
با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ی تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ی معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از این‌ها نیست. سرمایه‌ی باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ی مادرانه به آن نیاز داشت.
۱۰ اسفند ۱۳۹۹
 از نویسنده جدّاً باید تشکّر شود
 
<div id="video-display-embed-code_444344" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/830857/444344?width=400&height=300"></script></div>
 
همچنین در حاشیه این مراسم، آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در «ستایش بانوان شهید پرور» نیز برگزار شد.
 
<div id="video-display-embed-code_444345" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/830857/444345?width=400&height=300"></script></div>

معاون هماهنگ کننده دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای در این مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه امروز شاهد برگزاری یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با تقریظ آیت الله خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن» هستیم گفت: این کتاب که توسط انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده، خاطرات مادر شهید محمد معماریان را بازگو کرده است. همزمان با این آیین، در استان‌ها، از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت هم تقدیر خواهد شد.

عطارزاده ادامه داد: تجربه برگزاری چنین آیین‌هایی نشان داده است که مخاطبان بسیاری به آثار حوزه ایثار و شهادت علاقه دارند و پس از انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر آثار حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس شاهدیم که برای هر کتاب آثار فرهنگی و هنری، فیلم، سرود و شعر ساخته شده است.
 
در ادامه این مراسم، دبیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور هم در معرفی مقاله‌ای درباره نقش زنان در انقلاب اسلامی از پیش از مشروطه گفت: این مقاله در پایگاه khamenei.ir هم منتشر خواهد شد. 
 
 مختارپور افزود: نقش زنان در انقلاب اسلامی باید مستند شود. این مقاله در اثبات نقش زنان در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است. مقام معظم رهبری دیدگاه‌هایی به منظور حفظ حرکت و پیام شهدا داشته اند و در نگاه ایشان، پاسداشت مقام شهدا یک ضرورت ملی است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از هنرمندان و مخصوصا شعرا انتظار خاصی دارند. این عزیزان باید به موضوع شهدا توجه ویژه داشته باشند. ایشان در زمینه شعر آیینی هم توصیه دارند که به مسائل انقلاب و دفاع مقدس توجه شود.

مختار پور گفت: من در انتهای این مقاله به زندگی خانم اشرف سادات انتظاری پرداخته‌ام. زندگی نامه این مهربانو را می‌توان به عنوان اسوه و الگویی برای همه بانوان معرفی کرد. او درست در زمانی که باید از فرزندان برنای خود لذت می‌برد خودش فرزندانش را به جبهه بدرقه کرد.
 
اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنانی در این مراسم گفت: وظیفه امروز ما صیانت از میراثی که شهدا برای ما به جا گذاشتند.
 
<div id="video-display-embed-code_444352" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/830857/444352?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما