شناسهٔ خبر: 50902930 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادامه محکومیت تروریستی خواندن حماس از سوی انگلیس

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و دفتر سیاسی انصار الله یمن تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی حماس از سوی انگلیس را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سوی انگلیس را محکوم کرد.

رام الله در این بیانیه‌ اعلام کرد: قرار دادن نام جنبش حماس در فهرست گروه های تروریستی از سوی لندن حمله‌ای ناروا به مردم فلسطین استکه در معرض فجیع‌ترین نوع اشغالگری تاریخی قرار دارند. بی عدالتی که با اعلامیه شوم بالفور به وجود آمد، چرا که بر اساس آن مردم از وطن خود رانده و در تبعید رها شدند.

در این بیانیه آمده است: فلسطینیان بهای گزافی را برای سرزمین خود و زندگی و آینده نسل‌های خود در نتیجه تداوم اشغال، شهرک سازی، آوارگی اجباری می‌پردازند. دولت انگلیس با این تصمیم، موانعی در راه دستیابی به صلح و تلاش‌های انجام شده برای تحکیم آتش بس و بازسازی نوار غزه قرار داده است.

وزارت امور خارجه تشکیلات خود گردان فلسطین افزود: متأسفانه این تصمیم انگلیس یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس آب و هوا در گلاسکو از همتای انگلیسی خود خواسته بود حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

انصارالله: تصمیم انگلیس، دسیسه چینی برای نابودی آرمان فلسطین است

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، تصمیم دولت انگلیس در تروریستی دانستن جنبش حماس را در چارچوب عادی سازی روابط و دسیسه چینی علیه مسئله فلسطین و خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

انصارالله بر حمایت کامل از فلسطین و ملت فلسطین و جنبش‌های مقاومت اسلامی و قدس تاکید کرد و از ملت‌های عرب و اسلامی دعوت کرد تا برای یاری رساندن به آرمان فلسطین و مخالفت با اقدامات انگلیس، موضع گیری کنند.

گروه‌های مبارز فلسطینی: تصمیم لندن، ادامه سیاست استعماری انگلیس است

گروه‌های مبارز فلسطینی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند ملت فلسطین موضع متحد در مخالفت با تصمیم دولت انگلیس علیه جنبش حماس دارد.

در این بیانیه آمده است: تصمیم انگلیس برای تروریستی اعلام کردن جنبش حماس، توطئه اشغالگران برای ادامه جنایت هایشان است. درباره پیامد‌های این تصمیم که آن را علیه ملت فلسطین و ادامه سیاست‌های استعماری انگلیس می‌دانیم، هشدار می‌دهیم. انگلیس باید از تصمیم خود علیه حماس عقب نشینی کند و از پارلمان انگلیس می‌خواهیم این طرح را تصویب نکند. از سازمان ملل و اتحادیه عرب دعوت می‌کنیم تا با تصمیم انگلیس علیه حماس مخالفت کنند.

گروه‌های مبارز فلسطینی اعلام کردند پویش ملی و کنفرانس فراگیر مردمی در مخالفت با تصمیم انگلیس تشکیل می‌دهند.

عطوان: تصمیم انگلیس نشانه آغاز شمارش معکوس برای از هم پاشیدن صهیونیست‌ها است

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اقدام دولت انگیس در طبقه بندی جنبش حماس به عنوان جنبش تروریستی، تصمیمی است که قدرت و محوریت این جنبش، کاهش قدرت اشغالگران و آغاز شمارش معکوس از هم پاشیدن آنان و نیز حجم نگرانی غرب را آشکار می‌کند. چه بسا این تصمیم واکنش معکوس به همراه داشته باشد و این جنبش را به سمت قاطعیت بیشتر سوق دهد.

حسام بدران: تصمیم انگلیس علیه مردم فلسطین و مقاومت آنان است

حسام بدران، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد: تصمیم انگلیس تنها علیه حماس نیست، بلکه علیه مردم فلسطین و مقاومت فلسطین است. انگلیس به میراث شناخته شده استعماری خود که آن را با بیانیه بالفور آغاز کرده است، ادامه می‌دهد.

بدران افزود: ما هیچ رابطه‌ای با انگلیس نداریم و حماس از کسی التماس نمی‌کند تا با آن رابطه برقرار کند. حماس در انتخابات دموکراتیک و سالم پیروز شد و ما از انگلیس یا دیگران برای به رسمیت شناختن خود التماس نمی‌کنیم.

این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که این جنبش پایگاهی در میان مردم فلسطین را به دست آورده است و ارتباط بین المللی با حماس چه به صورت مستقیم و چه از طریق میانجی‌ها در حال حاضر وجود دارد. در بسیاری از کشور‌های غربی با مردم فلسطین همدردی و همبستگی زیادی وجود دارد.

حسام بدران همچنین گفت: عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، انگلیس را به اتخاذ مواضع خصمانه علیه مردم فلسطین تشویق کرد، زیرا شتابزدگی برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر از همه خطوط قرمز عبور کرد.

حازم قاسم: تصمیم انگلیس مغایر با همه قوانین بین المللی است

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد: تصمیم وزارت کشور انگلیس در قرار دادن جنبش حماس در لیست سیاه تروریستی خود، مغایر با همه قوانین و عرف بین المللی است.

وی گفت: تصمیم وزارت کشور انگلیس در گنجاندن نام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در فهرست تروریستی خود، جنایتی ضد ملت فلسطین و جنبش نهضت آزادیبخش ملی فلسطین است که ضد رژیم اشغالگر صهیوینستی فعالیت می‌کند. این تصمیم انگلیس جانبداری و طرفدارای کامل از صهیونیسم و حمایت از اشغالگری‌ها است. این اقدام تصمیمی اسرائیلی است و منافع مردم انگلیس را تامین نخواهد کرد و تنها در خدمت رژیم اشغالگر صهیونیست خواهد بود و این رژیم را تشویق خواهد کرد تا جنایته‌ای بیشتری ضد مردم فلسطین مرتکب شود.

حازم قاسم افزود: این اقدام انگلیس تنها محکومیت حماس نیست بلکه محکوم کردن کل ملت فلسطین و همه ملت‌هایی است که برای آزادی خود مبارزه می‌کنند.

وی ادامه داد: جنبش حماس و همه جریان‌های محور مقاومت و همه ملت فلسطین، مبارزات قانونی و به حق خود را ضد رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه خواهند داد چرا که مبارزات مردم فلسطین مورد تایید همه قوانین، عرف‌ها و منشور‌های بین المللی و بشردوستانه است و این مبارزات با همه قوانین و عرف‌ها همخوانی دارد تا بتوانند حق خود را در دفاع از سرزمین خود و مقدسات خود بازستانند و این سرزمین را آزاد و کشور فلسطین را که پایتخت آن قدس باشد، برپا کنند.

نتایج نشست گروه‌های فلسطینی در غزه درباره تصمیم انگلیس علیه حماس

گروه‌های فلسطینی در غزه‏‏، روز شنبه نشستی را برای بررسی پیامد‌های تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از سوی انگلیس برگزار کردند.

گروه‌های فلسطینی این تصمیم انگلیس را تجاوزی بزرگ به حق ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوزی بر شمردند که ده‌ها سال است (رژیم اشغالگر) در حق ملت فلسطین روا می‌دارد.

این گروه‌ها در بیانیه پایانی این نشست بر نکات زیر تاکید کردند:

۱ – همه ملت فلسطین با تمامی نیرو‌ها و نهادهایش به صورت یکپارچه تصمیم دولت انگلیس در تروریستی خواندن جنبش حماس را رد و محکوم می‌کند‏، و ما نیز این تصمیم را مقدمه و چراغ سبزی برای دولت اشغالگر (صهیونیست) می‌دانیم تا به تجاوز‌ها و جنایت هایش در حق ملت فلسطین ادامه دهد، همچنین تاکید می‌کنیم که مسئولیت این امر بر عهده دولت انگلیس است.

۲ – نسبت به پیامد‌های این تصمیم هشدار می‌دهیم، و آن را هدف قرار دادن و آمادگی مستقیم برای ملت فلسطین و نادیده گرفتن حق قانونی اش در مبارزه برای رهایی از اشغالگری تلقی می‌کنیم.
گروه‌های فلسطینی در ادامه این تصمیم را ادامه سیاست استعماری انگلیس بر شمردند و تاکید کردند دولت انگلیس بار دیگر خود را در موضعی همسو با دولت فاشیستی و نژادپرست رژیم اشغالگر قرار می‌دهد، این در حالی است که شایسته بود موضع اکثریت مردم انگلیس را در مخالفت با اشغالگری و جنایات آن در نظر می‌گرفت. از این رو لازم است دولت این کشور به صورت فوری از تصمیم خود بازگردد و قبل از اینکه دیر شود آن را با اقداماتی عملی جایگزین کند تا جنایت تاریخی خود را در بیانیه شوم بالفور جبران کند.
این گروه‌ها همچنین از پارلمان انگلیس خواستند، از این تصمیم منصرف شود و پارلمان این کشور در رای گیری مورد انتظار در روز‌های آینده آن را به تصویب نرساند.

۳ – تاکید می‌کنیم که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» بخشی اصیل از بافت جامعه فلسطین و جزئی اصیل از ساختار اقدام ملی آزادیبخش مردم فلسطین است و مردم ما به هیچ طرفی اجازه آسیب رساندن به هیچ یک از اجزای آن را نخواهند داد.

۴ – از توده‌های ملت فلسطین می‌خواهیم تا این تصمیم ظالمانه را رد کنند، و وحدت و انسجام خود را در سطوح مختلف برای بی اثر کردن آن و خنثی کردن پیامد‌های آن حفظ کنند.

۵ - ما از گروه‌های بیدار و همه آزادگان و همبستگان با ملت فلسطین در سراسر جهان می‌خواهیم، در یک حرکت مردمی در مقابل سفارت خانه‌های انگلیس دست به تظاهرات بزنند. همچنین از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اتحادیه کشور‌های عربی، سازمان کنفرانس اسلامی و همه دوستداران عدالت در جهان می‌خواهیم این قطعنامه را رد کرده و قاطعانه با آن به مقابله برخیزند.

۶ – گروه‌های فلسطینی در پایان از آغاز یک سلسله اقدامات ملی‏، مردمی و قانونی علیه این تصمیم انگلیس و برگزاری یک کنفرانس ملی و مردمی جامع در رد این تصمیم و محکومیت آن در روز‌های آینده خبر دادند.

روز گذشته، پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس اعلام کرد لندن نام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را  در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است و هر فردی که حمایت خود را از این جنبش بیان و یا از آن جانبداری کند قانون را نقض کرده و با او برخورد خواهد شد.

وزیر کشور انگلیس مدعی شد این یک گام حیاتی برای حفاظت از جامعه یهودی است. گروه حماس اساسا ناخوشایند و ضد انسانی است. مردم یهودی به طور معمول احساس ناامنی می‌کنند تا جایی که در خانه‌های خود و به صورت مجازی عبادت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما