شناسهٔ خبر: 50886096 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش جنبش حماس به اقدام خصمانه لندن؛

مقاومت علیه اشغالگری، حقی تضمین شده است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، اقدام لندن در تروریستی اعلام کردن این جنبش را اقدامی جانبدارانه توصیف و مقابله با اشغالگری را حقی تضمین شده قلمداد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با صدور بیانیه‌ای اقدام لندن مبنی بر تروریستی اعلام کردن کامل این جنبش و اعمال محدودیت علیه فعالیت آن در انگلیس را محکوم و آن را اقدامی جانبدارانه توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: مقاومت در برابر اشغالگری با تمام ابزارهای موجود از جمله مقاومت مسلحانه، حقی است که در قوانین و حقوق بین الملل برای مردم تحت اشغال تضمین شده است. اشغالگری همان تروریسم است؛ کُشتن ساکنان بومی یک مکان و کوچاندن آنها با قدرت نظامی، ویران کردن خانه‌هایشان و زندانی کردن آنها، تبلور کامل تروریسم است. محاصره ۱۵ ساله بیش از دو میلیون فلسطینی در نوارغزه که اغلب آنها کودکان هستند، تروریسم بلکه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و بیشتر سازمان‌های بین المللی و مؤسسات حقوقی نیز چنین دیدگاهی دارند.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: جامعه جهانی و در مقدمه آن انگلیس که از کشورهای مؤسس سازمان ملل است، باید این دوگانگی معیار و نقض آشکار قوانین بین المللی را که ادعای پایبندی به آن دارند، متوقف کنند. انگلیس باید مقید بودن به روایت و طرح صهیونیستی را متوقف کرده و با حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای دستیابی به آزادی و استقلال و احقاق حق بازگشت، برای جبران اشتباه خود علیه ملت فلسطین به موجب اعلامیه بالفور، سریعا اقدام کند.

جنبش حماس افزود: از همه نیروهای مردمی و گروه‌های فعال فلسطینی و حامیان آرمان عادلانه ملت فلسطین در انگلیس و اروپا می خواهیم این اقدام لندن را محکوم کرده و آن را تداوم تجاوزگری علیه ملت فلسطین و حقوق ثابت آنها که از ۱۰۰ سال پیش آغاز شده است، قلمداد کنند.

در پایان بیانیه جنبش حماس تاکید شده است: مردم فلسطین و در پشت آن دو امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان، به مسیر خود برای دستیابی به آزادی و احقاق حق بازگشت به وطن با هر هزینه ای ادامه می دهند و بی توجهی و مخالفت های دیگران به آنها هیچ زیانی نمی رساند. ما اطمینان داریم اهداف خود را زودتر از آنچه بسیاری تصور می کنند، محقق خواهیم ساخت، این درس ثابت تاریخ است که تحریف نخواهد شد.

به گفته منابع خبری، «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس امروز از اتخاذ تدابیر لازم برای تروریستی اعلام کردن کامل جنبش حماس و اعمال محدودیت فعالیت علیه این جنبش در انگلیس خبر داد. «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس نیز از این اقدام کشورش علیه حماس استقبال کرد.

انگلیس از سال ۲۰۰۱، تنها شاخه نظامی حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرده بود اما اکنون شاخه سیاسی این جنبش را نیز به این فهرست اضافه خواهد کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا، رژیم صهیونیستی و ژاپن به طور مشابه حماس را به طور کامل به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند. این در حالی است که استرالیا، نیوزیلند و پاراگوئه فقط برچسب ترور را بر شاخه نظامی حماس اعمال کرده‌اند.

نظر شما