شناسهٔ خبر: 50889733 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با صدور بیانیه‌هایی

واکنش گروه‌های فلسطینی به تصمیم انگلیس علیه حماس

گروه‌های مختلف فلسطینی، تصمیم دولت انگلیس برای قرار دادن نام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در فهرست گروه‌های تروریستی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد: تصمیم لندن علیه حماس، هدف قرار دادن مقاومت قانونی است. این تصمیم در امتداد موضع خصمانه انگلیس علیه ملت ما از زمان امضای معاهده شوم بالفور تا به امروز قرار دارد.

این جبهه از انگلیس خواست از این تصمیم جانبدارانه از رژیم صهیونیستی و تعرض مداوم به ملت فلسطین و حقوق قانونی آنان دست بکشد و جنایت خود را که سبب شکل گیری رژیم صهیونیستی در خاکمان شد، با به رسمیت شناختن کامل حقوق ملتمان جبران کند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از گروه‌ها و فعالان حامی ملت فلسطین در انگلیس و اروپا خواست، مقابل این تصمیم بایستند و آن را محکوم و رد کنند. این جبهه همچنین اعلام کرد: تعرضات اشغالگران به ملت ما اعم از جنایت، تجاوز و مصادره اراضی، تروریسم واقعی است که انگلیس از آن جانبداری و در محافل بین المللی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شهاب، جنبش آزادگان فلسطین روز جمعه با صدور بیانیه‌ای، تصمیم انگلیس را به درج کردن نام جنبش حماس در فهرست تروریسم محکوم و تاکید کرد این تصمیم تعرض علنی به ملت و مقاومت ما و جانبداری علنی از اشغالگران است و آنان را به ادامه دادن به جنایات خود علیه ملت ما تشویق می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است: این تصمیم بخشی از تعرض تاریخی بی وقفه انگلیس علیه ملت ما در فلسطین از زمان معاهده شوم بالفور است که تا به امروز ادامه دارد و با دولت آمریکا و صهیونیست‌ها در جرم تلقی کردن و تحریف مبارزات ملت ما و از بین بردن آرمان آنان کاملا هماهنگ است. جنبش حماس، جنبش ملی فلسطین است که به وجود و مبارزات آن افتخار می‌کنیم. این جنبش در نوک پیکان مقاومت قرار دارد و خاری در گلوی اشغالگران است.

این جنبش به دنبال احقاق حق فلسطین که در تمام ادیان و قوانین تضمین شده است تا از ملت ما و مقاومت در برابر اشغالگری حمایت و از آرمان عادلانه ما دفاع کند. این جنبش از انگلیس جنایتکار که با خواست اشغالگران همسو است، انتظار تصدیق ندارد.

کسی که شهروندان را می‌کشد، قطعنامه‌ها و کنوانسیون‌های بین المللی را نقض می‌کند، به مکان‌های مقدس تعرض می‌کند، خانه‌ها را برسر ساکنان آن ویران می‌کند، جنایت تبعیض نژادی مرتکب می‌شود، شهروندان را وادار به ترک خانه‌های خود می‌کند و سپس دارایی هایشان را به سرقت می‌برد و بیش از ۲ میلیون فلسطینی را از آزادی در نوار غزه محروم می‌کند، همان تروریست و جنایتکاری است که باید محکوم و نام آن در فهرست تروریسم و فهرست‌های سیاه درج شود.

چنین تصمیماتی گروه‌های مقاومت فلسطینی و در صدر همه، جنبش حماس را از ادامه دادن به مسیر احقاق حقوق و ایفای نقش ملی در مقابله با اشغالگران مجرم تا زمان بیرون راندن آنان از خاک فلسطین منصرف نخواهد کرد. انگلیس باید این تصمیم ظالمانه را پس بگیرد و از ملت ما عذرخواهی کند.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز روز جمعه با صدور بیانیه‌ای بر مخالفت قطعی خود با تصمیم انگلیس به گنجاندن نام جنبش حماس در فهرست تروریسم تاکید و اعلام کرد این اقدام تعرض آشکار به ملت و مقاومت ماست. درج کردن نام گروه‌های مقاومت در فهرست تروریسم، در امتداد تعرض بی وقفه غرب به ملت ما در فلسطین و آرمان و مقاومت آنان قرار دارد.

جنبش مجاهدین فلسطین این تصمیم را جانبداری مجدد انگلیس از اشغالگران صهیونیست دانست و افزود: این اشغالگری یک چتر حمایتی روی سر آنان قرار می‌دهد تا بر جنایات خود علیه ملت و مقاومت ما پافشاری کنند. این عربده کشی جدید انگلیس اراده جنبش حماس و سران آن را تضعیف نخواهد کرد، بلکه برعکس اصرار آنان را بر ادامه مسیر جهاد و مقاومت و انجام وظایف خود در حیطه حمایت از ملت و مقابله با اشغالگری و از بین بردن نقشه‌های آنان افزایش خواهد داد.

این جنبش اعلام کرد: آنکه نامش باید در فهرست تروریسم گنجانده شود، سران جنایتکار اشغالگر هستند که باید دادگاهی شوند، نه گروه‌های مقاومت که از حقوق ملت ما و سرزمین آنان دفاع می‌کنند.

کمیته پیگیری نیرو‌های ملی و اسلامی فلسطین نیز روز جمعه با صدور بیانیه‌ای تصمیم وزارت کشور انگلیس را به تروریستی توصیف کردن جنبش حماس به شدت محکوم کرد و افزود: این تصمیم در راستای پاسخ مثبت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به مطالبات نفتالی بنت نخست وزیر دولت نژادپرست و فاشیست اشغالگران اتخاذ شده است و بهتر بود او {بنت} به علت ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین در فهرست‌های تروریسم جهانی قرار می‌گرفت.

این کمیته درباره عواقب این تصمیم هشدار داد و اعلام کرد این تصمیم حمله مستقیم اشغالگران به ملت و مقاومت فلسطین به عنوان یک جنبش آزادیخواه ملی است و در امتداد سیاست‌های استعماری انگلیس قرار دارد. این تصمیم بار دیگر انگلیس را مقابل ملت فلسطین و حامیان آنان در سراسر جهان قرار داد و انگلیس بر جنایات تاریخی خود علیه آرمان فلسطین از زمان معاهده بالفور اصرار ورزید.

انگلیس با این اقدام، خود را در صف اشغالگران قرار داد که در واقع سنگ بنای شکل گیری آنان را گذاشته بود و بدین ترتیب آشکارا جهان و بخش قابل توجهی از مردم انگلیس را که در اعتراض به حمله ماه مه به غزه تظاهرات میلیونی برگزار کردند و همواره در حمایت از حقوق مردم فلسطین به خیابان می‌آیند، به چالش کشید.

این کمیته از محافل رسمی و مردمی در فلسطین و کشور‌های عربی و اسلامی و نیز حامیان عدالت و آزادی در سراسر جهان خواست علیه این تصمیم ظالمانه موضع گیری کنند. همچنین از دولت انگلیس خواست از این تصمیم عقب نشینی کند و حقوق مسلم مردم فلسطین را به رسمیت بشناسد.

کمیته پیگیری نیرو‌های ملی و اسلامی فلسطین همچنین اعلام کرد: جنبش حماس صرفنظر از این تصمیم ظالمانه و خصمانه، بخش اصلی و کلیدی فلسطین باقی خواهد ماند و مبارزه آحاد میهن پرست و آزادیخواه ملت فلسطین از جمله حماس با اشغالگری، شهرک سازی، فاشیسم و نژادپرستی صهیونیست‌ها متوقف نخواهد شد تا زمانی که ملت فلسطین به همه حقوق خود اعم از بازگشت {به سرزمین}، تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف دست یابند.

 

نظر شما