شناسهٔ خبر: 50865780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

راه اندازی فرودگاه، تکمیل انتقال آب از سد طالقان، بندر خشک و ادامه مترو هشتگرد به قزوین از نیازهای قزوین است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: از استاندار جدید انتظار داریم راه اندازی فرودگاه، ایحاد بندرخشک، ادامه مترو هشتگرد به قزوین و تسریع در انتقال آب از سد طالقان به قزوین را با جدیت پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای اداری استان روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، محمد مهدی اعلایی استاندار، لطف الله سیاهکلی و روح الله عباسپور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی در این جلسه گفت: آقای اعلایی  استاندار جدید شخصیت ارزشمندی است و تجربه خوبی دارند و ما امیدواریم در دوران مسئولیت ایشان کارهای مهمی را انجام دهیم.

وی افزود: در قزوین چند کار بزرگ داریم که از استاندار انتظار داریم پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

image_2021_11_18-8_42_57_412_aGV

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اب شرب و کشاورزی در قزوین جدی است و کاهش منابع آبی سفره های زیرزمینی از دیگر چالش های جدی است که باید برای آن تدبیر شود.

سیاهکلی یادآور شد: ما یک استان پر آب اما تشنه هستیم هرچند با داشتن ظرفیت های فراوان، استثنایی هستیم اما مدیریت آب در اختیار ما نیست و با مشکلات جدی مواجهیم.

وی گفت: در تامین آب شرب قزوین چالش جدی داریم  و هر چند قول هایی داده اند اما عملی نکردند و ما با پیگیری جدی و حمایت استاندار سابق و تلاش مجموعه شرکت آب منطقه ای توانستیم کار بزرگی را عملیاتی کنیم.

سیاهکلی تصریح کرد: انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین یک طرح بزرگ و حیاتی است که بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که این حجم اعتباری در توان دولت نبود لذا با یک ابتکار و الگوی جدید توانستیم بخش خصوصی را با دادن مشوق هایی وارد مشارکت کنیم و در آستانه عقد قرارداد با بانک خاور میانه هستیم که از استاندار قزوین انتظار داریم این موضوع را پیگیری جدی کنند.

وی افزود: البته فاز اول طرح و تامین آب شرب شهرستان آبیک آماده شده و تا پایان سال افتتاح خواهد شد که اتفاق مبارکی است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استاندار قبلی آقای جمالی پور که شاید از نظر سیاسی هم فکر ما نبودند اما خیلی خوب کار کردند و امروز که شما همسوی سیاسی هستید حتما باید بهتر کار شود.

در خدمت به مردم ممیزی نداریم

وی گفت: در ارایه خدمت ممیزی نداریم و موظفیم به همه شهروندان خدمات رسانی کنیم.

سیاهکلی یادآورشد: نداشتن فرودگاه  چالش دیگر استان است و تاکید داریم که امروز فرودگاه مهرآباد مشکلات جدی دارد و ما در منطقه الله آبادآبیک می توانیم بهترین نقطه را برای ایجاد یک فرودگاه مناسب طراحی کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: قزوین با داشتن موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های اقتصادی بایستی دارای بندر خشک باشد زیرا ما در کنار بندر انزلی هستیم و می توانیم بارانداز این بندر مهم باشیم.

وی بیان کرد: همچنین ادامه مترو هشتگرد به قزوین از دیگر اولویت های این استان است و از آنجا که قزوین استان معین تهران است و می تواند نجات بخش پایتخت در شرایط بحرانی باشد از استاندار درخواست می کنیم این موارد را در اولویت پیگری کارهای خود قرار دهد.

image_2021_11_18-8_42_55_405_iWj

سیاهکلی اظهارداشت: اقتصاد زیربنای همه پیشرفت ها و موفقیت های دیگر است و ما اگر این چالشها را برطرف کنیم شاهد تحول اساسی در اقتصاد استان قزوین خواهیم بود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما قادریم در صورت رفع چالش ها حتی استانهای دیگر را حمایت کرده و اشتغال سایر مناطق را هم تامین کنیم.

وی بیان کرد: در سایه همدلی می توانیم همه کارهایی که مانده را تکمیل کرده و به رفع بیکاری و رونق اقتصادی و تحقق اشتغال کمک کرده و قزوین را به استانی شاخص تبدیل کنیم و در این راه در مجلس آماده همکاری و حمایت هستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما