شناسهٔ خبر: 50854530 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارگران «لاستیک بارز کردستان» خواستار رسیدگی به مشکلات شغلی خود شدند

جمعی از کارگران کارخانه «لاستیک بارزکردستان» در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود و کارخانه می‌خوانند، در محوطه داخلی کارخانه تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران کارخانه «لاستیک بارزکردستان» که در شهرک صنعتی دهگلان سنندج واقع شده است، صبح امروز (۲۶ آبان ماه) برای چند ساعتی در محدوده داخلی کارخانه دست به اعتراض صنفی زدند.

طبق ادعای کارگران این کارخانه؛ تفاوت و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا و پاداش کارگران را به تنگ آورده و مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای آن‌ها به وجود آورده است.

یکی از کارگران این کارخانه گفت: بارها از مسئولان کارخانه درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی کردیم اما متاسفانه با توجه به شرایط بد اقتصادی هیچ تغییری در روند قرار دادها و میزان درآمد ما علارغم افزایش چندبرابری تولید محصول در کارخانه ایجاد نشد و در نتیجه ما کارگران ناچار شدیم دست به اعتراض صنفی بزنیم.

او گفت: ما کارگران خواهان رسیدگی به خواسته‌های خود هستیم. دستمزد و مزایای ما در مقایسه با دستمزد‌های خارج از ضابطه‌ای که به برخی افراد شاغل پرداخت می‌شود، متفاوت است. علارغم انتقاد به این موضوع مدیران شرکت توجهی به مطالبات ما نمی‌کنند.

یکی دیگر از کارگران معترض در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ کارگر در این واحد تولیدی مشغول کارند که از شرایط شغلی و حقوقی خود رضایت ندارند.

وی اظهار داشت: ما انتظار داریم کارفرما به تعهدات پیشین خود و وعده‌هایی که داده، عمل کند.

او با بیان اینکه کارگران همچنین خواستار برکناری مدیران پروازی این واحد تولیدی هستند، در پایان گفت: رعایت نکردن قانون کار و بی‌توجهی به مشکلات کارگران و کارخانه از مهم‌ترین مسائلی است که کارگران به آن اعتراض دارند.

نظر شما