شناسهٔ خبر: 5083967 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الميادين:همزمان باادامه حملات يمن،عمليات قبايل درعربستان نيزادامه دارد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/02/21
00:32:50.01
خبرنگار المیادین با اشاره به سیطره نیروهای قبایل یمنی بر برخی از مواضع سعودی در داخل خاک این کشور، از شدت حملات به مناطق مختلف یمن بخصوص صعده خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، احمد عبدالرحمان مسئول دفتر این شبکه در صنعا درباره آخرین تحولات میدانی و حملات به صنعا و صعده و سیطره نیروهای قبایل بر مناطقی از استان جیزان عربستان گفت: قبایل یمنی منطقه جبل الردیف را پس از درگیری های شبانه به تصرف خود در آوردند و پس از آن به پیشروی خود ادامه دادند و نیروهای گارد مرزی عربستان را وادار به ترک مواضع خود کردند. آخرین گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای قبایل مقادیر زیاد سلاح و مهمات نیروهای سعودی را در این مواضع به غنیمت گرفتند. دیگر قبایل یمنی هم منطقه جبل الجلاح در عربستان را نیز تصرف کردند. نیروهای قبایل سه پایگاه نظامی و مناطق مهمی در خاک عربستان را تحت سیطره خود در آورده اند. منابع محلی سعودی نیز از اصابت چند گلوله به اطراف زندان مرکزی در نجران خبر دادند اما اطلاعات بیشتری درباره جزئیات این حادثه منتشر نشده است. این حملات در ساعات اولیه صبح امروز روی داده است.
وی درباره اوضاع انسانی در یمن بخصوص استان عمران گفت: به دنبال ادامه حملات شدید به صعده که از ساعات اولیه صبح آغاز شده است و همچنان ادامه دارد و طی آن صعده بیش از بیست بار هدف حمله هوایی قرار گرفته است، بسیاری از منازل ویران شده اند و تلفاتی نیز به جای مانده است. برخی از مردم حتی از اقامت در مدارس خودداری می کنند و ترجیح می دهند در فضای باز زندگی کنند زیرا بیم آن دارند که مدارس نیز هدف قرار بگیرد. برخی مناطق شبوه، تعز و دیگر استان های یمن نیز هدف حملات هوایی قرار گرفت.
00:36:36.18

نظر شما