شناسهٔ خبر: 50804538 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری:

۹۰درصد هزینه‌ اعزام هیات‌های فناوری به خارج کشور پرداخت می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق ۹۰ درصد هزینه‌های اعزام هیات تجاری و فناوری به خارج از کشور را به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند و شرکت‌های دانش بنیان صرفا با پرداخت ۱۰ درصد از هزینه‌ها می‌توانند در این هیات‌ها حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به روز دوشنبه گروه علم وآموزش ایرنا از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، محسن نوتاش در مورد خدمات صادراتی صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان افزود: این خدمات شامل اعزام و پذیرش هیات تجاری در حوزه‌های مختلف فناوری برای شرکت‌های دانش بنیان، برگزاری رویدادهای «یکشنبه‌های صادراتی» به عنوان کلینیک مدیریت صادرات برای شرکت‌ها، حضور در نمایشگاه‌های خارجی و پایگاه‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان‌ها در کشورهای مقصد صادراتی، استانداردسازی برای ورود شرکت‌ها به بازارهای بین‌المللی و آموزش و مشاوره در حوزه صادرات است.

وی ادامه داد: در ثبت نشان تجاری و ثبت اختراع در کشورهای مقصد نیز از دانش بنیان‌ها حمایت می‌کنیم.  

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: اعزام هیات تجاری و فناوری که توسط صندوق انجام می‌شود، بر اساس فراخوانی است که منتشر و در آن مقصد صادراتی تعیین می‌شود. هیات‌های تجاری در حوزه‌های مختلف فناوری اعزام می‌شوند و بر آن اساس طی یک برنامه پنج روزه در کشور مقصد، شرکت‌های طرفین شناسایی می‌شوند و ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آن‌ها انجام می‌دهیم.

نوتاش برگزاری جلسات B۲B، نشست‌های تجاری بین طرف داخلی و خارجی و برپایی نمایشگاه‌ها برای توسعه محصولات دانش بنیان‌ را از برنامه‌های صندوق نوآوری در اعزام هیات تجاری به کشورهای مقصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد هزینه‌های اعزام هیات تجاری و فناوری به خارج از کشور را صندوق نوآوری به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند و شرکت‌های دانش بنیان صرفا با پرداخت ۱۰ درصد از هزینه‌ها می‌توانند در این هیات‌ها حضور داشته باشند.  

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی درباره حضور شرکت‌های دانش بنیان‌ در نمایشگاه‌ها اظهار داشت: حضور دانش بنیان‌ها به دو روش صورت می‌گیرد. روش اول این است که به صورت مستقل در آن حضور می‌یابند یعنی خودشان غرفه اجاره می‌کنند که در این روش صندوق ۷۰ درصد هزینه‌ها را تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان به شرکت‌ها پرداخت می‌کند و مدل دیگر این است که پاویون شرکت‌های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری برپا و فضایی در حدود ۳۰۰ متر همراه با غرفه‌سازی به آنها اختصاص می‌یابد که می‌توانند در آن حضور یافته و به نمایش محصولات خود بپردازند.

نوتاش افزود: صندوق نوآوری در مدل پاویون شرکت‌های دانش بنیان، ۹۰ درصد هزینه‌ها را تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و سالانه به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌کند.  

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری وشکوفایی ادامه داد: صندوق بابت خدمات پایگاه‌های صادراتی ۷۰ درصد هزینه‌های بازارهای صادراتی را پرداخت می‌کند و شرکت‌های دانش بنیان صرفا با پرداخت حدود ۳۰ درصد هزینه، می‌توانند از بازاریابی خوبی در کشورهای مقصد برخوردار شوند.

نوتاش با بیان اینکه حدود ۱۲۰ نمایشگاه صادراتی تحت حمایت صندوق نوآوری قرار دارد، گفت: شرکت‌ها می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه‌ها، مبلغ بلاعوضی از صندوق دریافت کنند که بر این اساس یک سری فراخوان منتشر می‌کنیم که دانش بنیان‌ها بر اساس آن می‌توانند برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام و از این خدمت استفاده کنند.  

وی خاطرنشان کرد: اگر شرکت دانش بنیانی درنظر داشته باشد در نمایشگاهی حضور پیدا کند که در فهرست نمایشگاهی صندوق نوآوری نباشد، می‌تواند به ما اعلام کند که بعد از بررسی‌های لازم و اطمینان از اعتبار نمایشگاه، به فهرست نمایشگاه‌های صندوق اضافه می شود.  

نظر شما