شناسهٔ خبر: 50787493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیابتی بودن۲۲ هزار بیمه شده سلامت در خراسان رضوی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: تعداد بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین قلمی هم اکنون ۲۲ هزار نفر از بیمه شدگان سلامت این استان را شامل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزخراسان رضوی،دکتر علیرضا رمزی روز یکشنبه در مراسم افتتاح نخستین کلینیک فوق تخصصی دیابت در مشهد افزود: هزینه درمان و تامین داروی انسولین بیماران دیابتی زیر پوشش  بیمه سلامت خراسان رضوی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت به حوزه  بیماران دیابتی توجه ویژه ای دارد و این گونه بیماران بخش زیادی از هزینه های بیمه ای را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که در مرحله نخست از ایجاد بیماری دیابت پیشگیری کنیم و اگر فردی دچار دیابت شد در مرحله بعد به عوارض ثانویه این بیماری دچار  نشود.

رمزی افزود: توسعه کلینیک های دیابت و مراکز آموزشی و اطلاع رسانی مرتبط با این بیماری سبب کنترل دیابت و پیشگیری از عوارض دیابت شامل نارسایی کلیه و دیالیز، قطع پا و بیماریهای چشمی خواهد شد.

او ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری دیابت و همچنین عوارض ثانویه این بیماری دارند که هزینه زیادی برای بیماران در بردارد.

رئیس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: این نهاد سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه دیالیز پرداخت کرده است که با توجه به افزایش هزینه‌های دیالیز و نیز تعداد مبتلایان، این رقم در سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

دکتر مسعود باقرزاده افزود: دیابت و  فشار خون از مهمترین علل نارسایی مزمن کلیه و نیاز به دیالیز هستند.

او ادامه داد: اگر یک درصد از این مبلغ صرف آموزش و اطلاع  رسانی می شد هم اکنون مواجه با  افزایش سیر پیش رونده بیماریهای مرتبط با دیابت نبودیم.

رئیس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده روستایی سلامت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده در حوزه بیمه شدگان همگانی داریم که در این نوع بیمه شدگان مراقبت از دیابت جز برنامه های اصلی است.

نخستین کلینیک فوق تخصصی دیابت در خراسان رضوی امروز همزمان با روز جهانی دیابت در مشهد افتتاح شد.

نظر شما