شناسهٔ خبر: 50787112 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم صرفه جویی 10 درصدی ادارات کردستان در مصرف انرژی

رعایت الگوی مصر فقط مربوط به خانوار‌ها نیست و ادارات و سازمان‌ها باید هر سال ۱۰ درصد در مصرف سوخت خود صرفه جویی کنند تا در زمستان با کمبود انرژی روبه رو نشویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در جلسه بررسی آخرین وضعیت مصرف حامل‌های انرژی خصوص گاز و برق که امروز سنندج برگزار شد با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف فقط مربوط به خانوارها نیست و باید تمامی ادارات، ارگان‌های دولتی و خصوصی نیز به این امر مهم توجه کنند گفت: طبق قانون باید ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی و نظامی سالانه ۱۰ ددرصد در مصرف حامل‌های انرژی خود صرفه جویی کنند.

جعفری افزود: تأمین سوخت جایگزین توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان خصوصا برای صنایع، تا قبل از فرارسیدن فصل سرما بسیار حیاتی و مهم است.

فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان هم با بیان اینکه هم اکنون  ۷۲۷ واحد صنعتی در استان وجود دارد که تنها ۴۲۴ واحد از آن‌ها امکان استفاده از سوخت دوم جایگزین را دارند گفت: باتوجه به آغاز فصل سرما و احتمال کمبود گاز در زمستان باید برای این مشعضل چاره اندیشی شود.

گیتی منش مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در استان ۴ واحد بزرگ صنعتی وجود دارد که تاکنون برای ۲ واحد از آن‌ها سوخت جایگزین فراهم شده است گفت: برای خانوار‌هایی که از نفت سفید استفاده می‌کنند سهمیه ۲هزار لیتری نفت سفید در نظر گرفته شده است.

لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم گفت: ۸۰ درصد ظرفیت تولید برق کشور از نیروگاه‌های گازی است که اگر مردم، ادارات و صنایع در مصرف بهینه گاز رعایت نکنند به احتمال زیاد با کمبود برق در زمستان مواجه می‌شویم.

نظر شما