شناسهٔ خبر: 50778704 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سهم سه و نیم درصدی تهران از تصادفات

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیف‌تر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار حمیدی گفت: ترافیک در ایام کرونا کمتر شد چرا که هر کس که به خیابان می‌آمد جریمه می‌شد و تردد‌ها ممنوع بود و همین الان هم تردد‌ها ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان جریمه دارد.
سردار حمیدی ادامه داد: همین الان در درون شهر هم تردد در شب‌ها در بحث تردد شبانه ممنوع است و خارج از این دوره کرونا تاریخچه را اگر نگاهی کنیم می‌بینید که هیچ گاه ترافیک تهران و آلودگی شهر تهران حل نشده است.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با همین رشد جمعیت و خودرو، در دهه گذشته و برغم افزایش خودرو و توسعه شهر تصادفات ما در سال ۱۳۸۹ افزایشی بوده است، ولی در دهه گذشته به دلیل اصلاح قانون و افزایش سامانه‌ها و بازدارندگی قوانین که اتفاق افتاد و تحولاتی که در حوزه اصلاحات هندسی و آموزش‌ها و رسانه‌ها و فرهنگ سازی و اتفاقاتی که دست به دست هم داد یک روند کاهشی و نزولی داشته ایم و تصادفات فوتی از ۱۰۵۲ نفر در سال گذشته به ۵۸۴ نفر در سال رسیده است.
وی افزود: سهم تصادفات ما در سال ۸۹ چهار و نیم درصد و سال گذشته سه و نیم درصد از کل تصادفات کشور بوده است و این نشان می‌دهد که ما در حوزه ایمنی و ترافیک خوب عمل کرده ایم و اتفاقات خوبی افتاده است، اما این کافی نیست و همچنان ما شاهد ترافیک و آلودگی هوا هستیم و این‌ها همه به هم مرتبط است و ما نمی‌توانیم آن‌ها را از یکدیگر تفکیک نماییم.
وی گفت: هر وقت ما بتوانیم مساله ترافیک را حل کنیم و ترافیک پاک داشته باشیم و خودرو‌های ما سوخت پاک داشته باشند، می‌توانیم مطمئن باشیم که هوای ما هم پاک باشد.
سردار حمیدی گفت: اتفاق‌هایی که در دوره‌های گذشته افتاده این بوده که شهر به سمت خودرو محوری رفته و از همان ابتدا که شهر ساخته شده با افزایش سفر و افزایش تردد با خودرو بوده و حتی ناوگان حمل و نقل عمومی که توسعه پیدا کرده است روی سوخت فسیلی آن کار کرده ایم یعنی ناوگان حمل و نقل عمومی که در شهر هستند از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند که اتوبوس‌های بی آر تی و ... نمونه بارز آن هستند و این‌ها جز آلودگی چیزی از خوشان باقی نمی‌گذارند.
وی افزود: مدیریت شهری در حال حاضر با یک چالش بزرگی روبرو است ناوگان فرسوده و همین ناوگان فرسوده هم تعدادش کم شده یعنی ما در قبل از کرونا شش هزار و پانصد دستگاه اتوبوس فعال داشته ایم الان به دو هزار دستگاه رسیده است که این تعداد با اینهمه جمعیت چه کاری می‌تواند انجام دهد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیف‌تر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا می‌کند.

نظر شما