شناسهٔ خبر: 5077663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

3 کوه در «جازان» عربستان در کنترل نیروهای قبیله‌ای یمن

نیروهای قبیله‌ای یمن در پاسخ به تداوم تجاوزات عربستان سعودی به یمن، کنترل یک کوه دیگر در «جازان» واقع در جنوب غرب عربستان را به دست گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه محلی یمن به شبکه خبری لبنانی «المیادین» خبر دادند که قبایل یمنی موفق شدند کنترل کوه «الردیف» در «جازان» واقع در جنوب غرب عربستان سعودی را به دست گیرند.

پیش از این کنترل کوه‌های «الجلاح» و «تویلق» در جازان به دست نیروهای قبایل یمنی افتاده بود.

پیش از این شیخ «علی سنان الغولی» از شیوخ برجسته استان «عمران» یمن، تاکید کرده بود که ملت یمن و قبایل این کشور دیگر بیش از این، بر تجاوز محاصره تحمیلی اعمال شده از سوی عربستان سعودی و همپیمانانش صبر نخواهند کرد زیرا عربستان از حالت عادی خارج شده و تمامی حرمت‌ها را شکسته است. حوادث جاری در صعده و سایر شهرهای یمن، گواه همین مسئله است.

شیخ الغولی تاکید کرد: ما متاسفیم...ما واقعا انتظار نداشتیم که کینه رژیم سعودی به این سطح برسد. ما برادر بودیم و دین اسلام ما را به هم متصل می‌کرد. ما این جنایت عربستان سعودی را که هیچ عاقل یا حتی مجرمی مرتکب آن نمی‌شود، محکوم می‌کنیم. ملت یمن و قبائل مهم آن در طول تاریخ، همواره یمن را گورستان متجاوزان کرده‌اند.(جزئیات بیشتر)

امروز شهر نجران نیز مورد هدف خمپاره‌های قبایل یمنی قرار گرفت. 

«نجران» از شهرهای بسیار قدیمی است. این شهر که مرکز استانی به همین نام است، آخرین منطقه‌ای بود که در سال 1934، بعد از تأسیس کشور عربستان سعودی در سال 1932 میلادی به آن پیوست. همچنین عربستان سعودی در همین سال 1934، عسیر و جازان را که پیش از آن جزء یمن بودند، پس از اختلافات طولانی با زمامداران وقت یمن، ضمیمه خود کرد و به اعتقاد بسیاری از یمنی‌ها، این سه منطقه در اشغال عربستان است زیرا حتی ساکنان این استانها، هنوز عادات و رسوم یمنی را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/غ

نظر شما