شناسهٔ خبر: 50774673 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا:

۸ بانک عامل جعلی را از اپ استور‌ها حذف کرده ایم

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: پلیس فتا راحت‌تر می‌تواند به نزم افزار‌های و اپ استور‌های ایرانی دسترسی پیدا کند از این رو برای دور شدن از اینگونه خطر‌ها توصیه می‌شود مردم از نرم افزار‌ها و اپ استور‌های داخلی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش جام جم آنلاین ، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در برنامه «سلام صبح بخیر» رادیو ایران از انتشار موبایل بانک جعلی ۸ بانک در گوگل پلی خبر داد و گفت: مجرمان سایبری در اقدامی جدید با طراحی و ارسال نرم افزار‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه و ۵ بانک عامل دیگر به گوگل پلی زمینه را برای سوء استفاده و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد فراهم کرده اند.

وی گفت: سازمان‌هایی که به مردم خدمات ارائه می‌دهند دارای سایت رسمی هستند و همه آن‌ها طبق معاهده و شیوه نامه امنیتی، وظیفه دارند نرم افزار خود را در سایت رسمی خود قرار دهند.

سرهنگ پاشایی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۸ بانک جعلی از اپ استور‌ها حذف شده است، یادآور شد: پلیس فتا راحت‌تر می‌تواند به نزم افزار‌های و اپ استور‌های ایرانی دسترسی پیدا کند از این رو برای دور شدن از اینگونه خطر‌ها توصیه می‌شود مردم از نرم افزار‌ها و اپ استور‌های داخلی استفاده کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: کاربران در موتور جستجوگر گوگل، نشانی اینترنتی بانک‌ها را به صورت کامل وارد کنند، با این اقدام تا حدی زیادی می‌توانند از ترفند‌های سودجویان در امان بمانند.

برچسب‌ها:

نظر شما