شناسهٔ خبر: 50766929 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

بازداشت رمال و کلاهبردار ۱۵میلیاردی توسط پلیس فتا

صاحب‌خبر -

تبهکاری که در شبکه‌ اجتماعی ‏اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ۱۵میلیارد و 500میلیون ریالی از طریق فالگیری و ‏دعانویسی کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.‏
سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتای استان خوزستان درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی شکایت زنی میانسال مبنی‌بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و ‏دعانویسی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان خرمشهر قرار گرفت.‏ پس از اخذ اظهارات شاکی، مشخص شد او مدتی پیش از طریق شبکه ‏اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را فالگیر و دعانویس معرفی کرده بود، آشنا شده بود. فرد کلاهبردار با وعده‌های دروغین طی چندین مرحله اقدام به اخذ پول به میزان ‏‏۱۵میلیارد و 500میلیون ریال از شاکی کرده است.‏ در ادامه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تحقیقات ‏خاص پلیسی متهم را که خانمی جوان بود، شناسایی کردند. او با هماهنگی صورت‌گرفته ‏با مقام قضائی به این پلیس احضار شده و تحقیقات از او آغاز شد.‏»
 او ادامه داد: «متهم در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری‌شده توسط ‏کارشناسان پلیس فتا راهی جز اعتراف به جرم خود نداشت. او در تشریح شیوه ‏کلاهبرداری خود اعتراف کرد که با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری و دعانویسی و ‏پس از جلب اعتماد شاکی از سادگی او سوءاستفاده می‌کردم. با وعده‌های دروغین، طی چند مرحله مبالغ فراوانی از او دریافت کردم.‏»
علی حسینی به شهروندان هشدار داد: «رمال‌ها و فالگیرها همواره از طریق عوام‌فریبی اقدام به کسب درآمد کرده و در این میان افراد ساده‌لوح به راحتی به آنها ‏اعتماد کرده و فریب آنها را می‌خورند. با توجه به اینکه دامنه فعالیت آنها به فضای ‏مجازی کشیده شده از شهروندان می‌خواهیم که مراقب تبلیغات اغواکننده و دروغین ‏شیادان در فضای مجازی باشند.‏»

نظر شما