شناسهٔ خبر: 50756075 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهاباد دومین شهر پربارش استان در ۴۸ ساعت گذشته

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: میزان بارندگی در مهاباد طی ۴۸ ساعت گذشته به بیش از ۲۱ میلی متر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش در شهرستان پیرانشهر با ۳۱.۳ میلی‌متر روی داده و بعد از آن مهاباد با ۲۱.۳ میلی‌متر دومین شهر پربارش استان بوده است.

وی افزود: در سایر شهر‌های جنوب استان از جمله نقده ۱۵.۴ میلیمتر، بوکان ۱۱.۸ میلیمتر، شاهیندژ ۹.۲ میلیمتر، میاندوآب ۷ میلیمتر، سردشت ۶.۵ میلیمتر، ارومیه ۶.۵ میلیمتر، اشنویه ۴.۹ میلیمتر بارندگی و کمترین میزان بارش نیز در شهر تکاب با ۱.۳ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

محمدپور با اشاره به میزان بارندگی در شهرستان مهاباد اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری ۵۱ میلیمتر بارندگی در مهاباد ثبت شده است که ۱۸ میلیمتر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: میانگین نرمال بارندگی در ۲ ماه اول پاییز در مهاباد ۶۰ میلیمتر است که نسبت به بارندگی‌های ثبت شده امسال ۹ میلیمتر بیشتر است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد در ادامه تصریح کرد: بر اساس اندازه‌گیری‌های چندین نقطه و محاسبه میانگین آن، متوسط ارتفاع برف در ۲ گردنه زمزیران و قره‌بلاغ مهاباد ۲۰ سانتیمتر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه دمای ۱ درجه زیر صفر صبح امروز در مهاباد ثبت شده، اذعان کرد: دمای فعلی مهاباد ۵ درجه بالای صفر است.

محمدپور در ادامه جوی آرام و پایدار را تا اواسط هفته برای شهرستان مهاباد و جنوب استان آذربایجان غربی پیش‌بینی کرد و گفت: از روز سه‌شنبه احتمال ورود سامانه بارشی جدید دور از انتظار نیست، ولی فعلا نمی‌توان کیفیت دقیق آن را اعلام کرد.

وی افزود: دمای هوا تا اواسط هفته جاری در صبح‌ها تا ۲ درجه کاهش می‌یابد و در بعداز ظهر‌ها افزایش دما پیش بینی می‌شود.

اردلان محمدپور با اشاره به کاهش دما در صبح به شهروندان توصیه کرد: کوهنوردان و رانندگان وسایل ویژه گرمایشی و جیره خشک به همراه داشته باشند و کسانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی را دارند، ضمن بهمراه داشتن زنجیر چرخ، از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو شامل برف پاک کن، بخاری و سوخت کافی اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ج

نظر شما