شناسهٔ خبر: 50738719 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دمای هوا در مهاباد ۱۴ درجه کاهش یافت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: ورود یک سامانه بارش زا به آذربایجان‌غربی و به تبع آن این شهرستان طی ۲ روز اخیر، موجب افت دما به میزان ۱۴ درجه سانتی گراد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: این سامانه مدیترانه‌ای که با بارش برف و باران به ویژه در جنوب استان همراه بود، باعث شد تا حداقل دمای این شهرستان با ۱۴ درجه کاهش صفر درجه کاهش پیدا کند.

وی با بیان این که این سامانه بارش زا از اواخر وقت امروز به تدریج از منطقه خارج خواهد شد اضافه کرد: با خارج شدن این سامانه از فردا دمای هوا به طور میانگین سه درجه سردتر خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این شهرستان با ثبت ۱۸.۵ میلی متر بارش طی ۲ روز اخیر، پس از پیرانشهر با ۳۱ میلی متر در رتبه دوم پربارش‌ترین شهر‌های آذربایجان غربی قرار گرفت.

محمدپور افزود: این سامانه همچنین در مناطق مرتفع و کوهستانی این شهرستان موجب ریزش برف شده است به طوری که در گردنه "جواله رشان" در محور مهاباد - سردشت و جاده برهان در محور مهاباد - بوکان بارش ۲۰ سانتی متر برف گزارش شده است.

وی حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته را به ترتیب یک صفر و ۹ درجه بالای صفر اعلام کرد.

کاهش ناگهانی دمای هوا در این شهرستان که روز گذشته با بارش برف نیز همراه بود موجب شده تا بیشتر مردم امروز، جمعه را با پوشاک گرم و زمستانی از منزل خارج شوند.

بارش برف و باران این رحمت الهی پس از یک سال خشکسالی موجب خوشحالی فراوان مردم این منطقه به ویژه کشاورزان شده است.

انتهای پیام/ج

نظر شما