شناسهٔ خبر: 50739982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۱ آبان ماه با مهمترین اخبار کرونا در استان ها

استانها- ایرنا- براساس رنگ بندی کرونایی کشور، ۲۲ شهر قرمز، ۸۷ شهر نارنجی، ۲۲۲شهرستان زرد و ۱۱۳ شهر نیز آبی است که این تغییر رنگ ها نشان می دهد که همراهی مردم در انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند رنگ همه شهرها را متفاوت و زنجیره شیوع را در بسیاری از مناطق قطع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، طی هفته‌های اخیر و به مدد توجه دولت به مهار کرونا ،واردات واکسن افزایش یافت و روند واکسیناسیون شتاب گرفت که این اقدامات روند نزولی مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا را به همراه داشت بطوریکه امروز با گذشت بیش از یکماه از عبور موج پنجم آمار فوتی ها به رقم ۱۰۹ نفر رسیده است .

با وجود نزولی بودن آمار جانباختگان و بستری ها همچنان باید هشدارها و توصیه‌های متخصصان بهداشت و درمان را در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی ها جدی گرفت چرا که هر گونه سادی انگاری کشور را در مقابل سویه جدید این بیماری قرار خواهد داد .

ایجاد موج جدید ضمن ایجاد بار روانی فعالیت های مختلف اجتماعی را تحت شعاع قرار می دهد و خسارت جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد و کارد درمان را با فرسودگی بیشتر روبرو خواهد کرد.

۲۱ آبان ماه با مهمترین اخبار کرونا در استان ها

وضعیت کرونا در استانها 

بنا بر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  شمار قربانیان کرونا در استان با فوت ۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به یک هزار و ۶ نفر رسیده است.

پرویز یزدان پناه  اظهار داشت: هم اکنون ۱۹۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۸۰ بیمار کرونای قطعی و ۱۶ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها خدمات درمانی دریافت می کنند.

 معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم گفت: ۲ زن ۶۲ و ۷۰ و ۲ مرد ۸۷ و ۹۱ ساله  مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این شهرستان جان باختند.

مهدی دلاوری  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۱۶ بیمار با سن ۹ تا ۶۴ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۹ نفر با سن ۳۴ تا ۸۵ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۲۱ نفر اعلام و اضافه کرد: ۱۷ نفر از بیماران در کاشان و چهار نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب نارنجی و زرد است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باخت و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.

 دکتر "مریم کوشکی" روز جمعه به رسانه ها اعلام کرد: ۱۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ نیز طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شده و تعداد مبتلایان هم به ۱۹۳ هزار و ۸۵۹ نفر رسیده است.

اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌ های ازنا، چگنی، دلفان، دورود، رومشکان، بروجرد و کوهدشت زرد، خرم‌آباد، الیگودرز و سلسله نارنجی و پلدختر قرمز است .

 ۸۷ بیمار کرونایی دیگر هم در خراسان جنوبی شناسایی شدند و در حال حاضر ۱۰۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اعلام کرد: اکنون ۲۴۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای ۱۰۱ نفر مثبت شده و از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال چهار نفر نامساعد است.

شریف‌زاده افزود: با ثبت ۲ فوت جدید در شبانه‌روز گذشته تعداد جان‌باختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۰۳ نفر افزایش یافت.

اکنون  سه شهرستان بیرجند، قاینات و نهبندان وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های طبس و بشرویه وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان وضعیت زرد رنگ (متوسط خطر) را دارند.

در خبر دیگری به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمده است که یک فوتی ناشی از کرونا در ایلام در شبانه روز گذشته ثبت شد و مجموع فوتی های استان به هزار و ۱۴۵ نفر است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ مورد ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان ۶۵ هزار و هفت نفر است.

وی ادامه‌ داد: از بستری های جدید ۹ نفر مربوط به ایلام، یک نفر آبدانان، هفت نفر ایوان، ۲ نفر چرداول، یک نفر دره شهر، چهار نفر دهلران، یک نفر سیروان و یک نفر مربوط به ملکشاهی است.

در زمان حاضر شهرستان های چرداول و دره شهر و ایوان در وضعیت قرمز، ایلام و آبدانان در وضعیت نارنجی و دهلران، مهران، ملکشاهی، چوار، بدره، سیروان و هلیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

۲۱ آبان ماه با مهمترین اخبار کرونا در استان ها

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم گفت که با فوت سه بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون به سه هزار و ۷۴ مورد رسید.

دکتر «محمد طاهری»  افزود: همچنین با شناسایی ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در استان همدان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۰ هزار و ۴۹۷ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۷ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است.

 از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، از نظر رنگ بندی، هم اینک شهرستان های اسدآباد، ملایر، فامنین و کبودراهنگ در وضعیت زرد و ۶ شهرستان مابقی نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

در البرز و به نقل از  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ، بیماری کووید۱۹طی ۲۴ ساعت گذشته سبب مرگ پنج شهروند دیگر این استان شد.

دکتر شهرام صیادی  گفت: با مرگ این افراد شمار کل جانباختگان کووید۱۹ در البرز به ۶ هزارو۳۸۱ نفر رسید.

وی افزود: ۵۳ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی  ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان پذیرش و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند.

اکنون ۶ شهرستان تابعه البرز زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس هم خبر داد که بیش از یک هزار و ۶۰۰ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۱ بیمار در وضعیت وخیم قرار دارند.

عبدالرسول همتی با اعلام جان باختن هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را هفت هزار و ۹۹ نفر اعلام کرد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ، تا کنون ۸۸.۵ درصد زنجانی ها دُز اول و ۶۹ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این درحالی است که مشارکت شهروندان در امر واکسیناسیون کامل چشم انداز بهتری را در مدیریت این بیماری فراهم می‌کند.

دکتر محمدرضا صائینی با اشاره به روند مطلوب تزریق واکسن کرونا در این استان به ویژه برای جمعیت سنی ۱۲ تا ۱۸ سال افزود: بیش از ۸۵ درصد از دانش آموزان در این رده سنی واکسن کرونا را دریافت کردند که در این زمینه استان جایگاه خوبی در سطح کشور دارد.

روند ثابت ابتلا و بستری کرونا در استان اردبیل ادامه داشته و در شبانه روز گذشته ۳۶ نفر بر اثر بیماری کووید.۱۹ در بیمارستان بستری شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز جمعه اعلام کرد: هم اکنون ۱۸۹ بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد ۴۸ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب زاده وی با اشاره به تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۶۹ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل گفت: تاکنون  ۸۶۵هزار و ۸۲۰ دُز واکسن نوبت اول،  ۶۵۵هزار و ۶۹۶ دُز واکسن نوبت دوم ‌و پنج هزار ۵۴۰ دز نوبت سوم  در این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا خبر داد و افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

۲۱ آبان ماه با مهمترین اخبار کرونا در استان ها

تازه ترین آمار وزارت بهداشت / پرونده  ۱۰۹ نفر دیگر با کرونا بسته شد 

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۹۱۸ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۲۱ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۵۸ نفر از آنها بستری شدند. همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۷ هزار و ۲۶۹ نفر رسید.

 تا کنون ۵ میلیون ۶۷۰ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۵۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۵ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۲۸ نفر دُز اول، ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۳۷ نفر دُز دوم و ۳۹۸ هزار و ۸۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۴۶ دُز رسید.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده ، تزریق واکسن و شستشوی  و ضدعفونی مکرر دست ها از مهمترین توصیه ها برای پیشگیری از کرونا است.

نظر شما