شناسهٔ خبر: 50739135 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با اعلام منابع امنيتي؛

انفجار در مسجدی در ننگرهار

خبرگزاری صداوسیما

شبکه الجزیره به نقل از منابع امنیتی افغانستان از وقوع انفجار در مسجدی در منطقه «اسپین گر» ولایت ننگر‌ها در شرق این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ؛ شبکه الجزیره به نقل از منابع امنیتی افغانستان از وقوع انفجار در مسجدی در منطقه «اسپین گر» ولایت ننگر‌ها در شرق این کشور خبر داد.

<div id="video-display-embed-code_7237571"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3274595/7237571?width=400&height=300"></script></div>


این سومین انفجاری است که مساجد را هدف قرار داده است. نخستین انفجار حدود دو ماه پیش بود که در استان قندوز در شمال افغانستان رخ داد و دومی نیز حدود یک ماه پیش در استان قندهار بود و طی آن یک مسجد شیعیان هدف قرار گرفت و حدود 40 نفر کشته شدند. اطلاعاتی که از مسئولان امنیتی و منابع بهداشتی به دست آورده ایم تعداد زخمی های انفجار امروز 18 نفرند که حال بیشتر آنان وخیم است به خصوص آنکه این بمب در نزدیکی صفوف اول نماز کار گذاشته بود. قدرت و شکل گیری گروه تروريستي داعش از ننگرهار و دره شنوار بوده است. دولت طالبان می گوید داعش یک مشکل و معضل برای این دولت نیست بلکه یک شبکه آزار دهنده است که به مراکز امنیتی و پلیس و سازمانهای امنیتی و ارتش حمله می کند اما حمله امروز به یک مسجد صورت گرفت که یک مرکز دینی است. دولت سابق افغانستان همواره جنبش طالبان را به حمله به مردم بی دفاع متهم و آن را سرزنش می کرد اما می بینیم که شبکه دولت تقریبا با قدرت بازگشته است و چنین عملیاتی را انجام می دهد. داعش به دولت طالبان هشدار داده است.
شبکه الجزیره با فرمانده ارتش افغانستان دیداری داشت . او گفت 600 نفر از اعضای شبکه دولت در سراسر استانهای افغانستان دستگیر شده اند و هم اکنون ارتش در حال بازجویی از افراد دستگیر شده است و این شبکه در افغانستان آینده ای ندارد.

نظر شما